fallback

У нас най-бавно се обезценяват Peugeot, Dacia и Toyota

От 39% до 75% се обезценяват автомобилите в България до четвъртата си година след производство.

Проучване на sale-autos.com, базирано на информация предоставена от автокъщи в България показва, че новите автомобили у нас се обезценяват с между 39% - 75% до четвъртата си година след производство. Стойностите отчитат връх за периода между 2-4-та година след пускането на автомобила в експлоатация. До десетата година след производството обезценяването на автомобилите достига до над 80% от базовата цена.Според проучването от 11-те най-продавани марки, през първите четири години най-бавно падат цените на моделите на Peugeot, Dacia, Toyota, Citroen и Skoda с под 50%. Най-бързо за този период се обезценяват автомобилите с марка Renault (75%), Kia (73%), Chevrolet (60%), Ford (60%), Opel (56%) и Volkswagen (51%).След четвъртата до десетата си година след производство цените на 11-те марки автомобили падат с по-бавни темпове, но достигат и до завидните 80% и отгоре - Renault (83%), Kia (80%), Ford (73%), Opel (69%), Citroen (64%), Skoda (64%), Volkswagen (62%), Chevrolet (62%), Peugeot (62%), Toyota (51%), Dacia (36%).Автоексперти препоръчват като най-подходящо време за инвестиция в автомобил втора ръка периода непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила.“Цените варират в зависимост от марката, но като обезценяване това е най-подходящият период за инвестиция. Автомобилът не е употребяван дълго и техническото състояние е много по-добро отколкото на автомобил използван в по-дълъг период, а в същото време и цената е паднала средно наполовина”, споделят експертите.*В проучването са взети под внимание единайсетте най-продавани марки автомобили в България за периода януари – септември 2011 г. според статистиката, която води Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП)

Тагове:
fallback
  • #7
    търговец ( преди 13 години )
    не съм съгласен с колегата преди мен. именно дачия има най-малка обезценка , тъй като е най-евтина като нова. това си е стар принцип - евтината стока се обезценява по-малко (стига да има качество при изработката, а знаем че дачия не е чуплива и е с евтина поддръжка)
  • #6
    глупости ( преди 13 години )
    според моите наблюдения една кола се обезценява на баз аколко бързо се скапва и колк остари технологии има в нея в деня на покупката. ФРЕНСКИТЕ *** СЕ ОБЕЗЦЕНЯВАТ НАЙ-БЪРЗО, ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА ДАЧЯ
  • #5
    RS1600 ( преди 13 години )
    Информация предоставена от автокъщи?Сравняват с какво? Откъде имат цените им като нови? В България ли са купувани?С кои цени сравняват - ценоразписни или реалните продажни (които няма откъде да имат)?Позволявам си да не повярвам хич на това "проучване". В Европа с това се занимават цели институти, които следят безброй параметри през годините.Тук някой си направил проучване по незнайна методология.
  • #4
    GM ( преди 13 години )
    Мисля, че са използвани неточни думички за това, което сочи статистиката. Може би се обезценяват с НАЙ-МАЛКО в абсолютно парично изражение. Т.е тая джапанка ако струва 35000 като нова, а на 5тата година - 13000 => земи тая обезценка. Друг е въпроса, че разликата според статистиката е ~ 10%, което не е нищо.Глупости :)
  • #3
    до incompetent ( преди 13 години )
    Еми аз си взех нова кола преди време и мога да ти кажа, че е по-изгодно да си вземеш втора ръка, само че трудно се намира с такива екстри и цветове каквито искаш и може да попаднеш на прецакана кола, ако извадиш късмет е по-оферта стара кошница. Ако имаш пари по-добре от нова да си е твоя.
  • #2
    Анонимен ( преди 13 години )
    "У нас най-бавно се обезценяват Peugeot, Dacia и Toyota"Най-бавно?!?! Тези автомобили се обезценяват най-бързо!
  • #1
    incompetent ( преди 13 години )
    В контекста на тази новина се издига отново въпросът, е ли най-хубава новата кола? И дали на цената на нова Toyota Yaris (абсолютно случайно избрана за пример) не може да се вземе нещо по-качествено, по-комфортно и по-голямо на 2 години?Ясно е, че все някой трябва да си купува нова кола, за да могат други да ги взимат после на старо :) Аз лично съм от хората, които не държат да им е баш нов салонът. И на 2 години си мирише добре вътре, особено ако знаеш, че е на далавера купено :)
fallback
Последни