Двигателят вече има по-ниска мощност и по-опростена конструкция в сравнение с предходния „4B10“, който ще замени. Двигателят „4J10“ ще се монтира на хечбека и седана Mitsubishi Lancer (в Япония се продават като Galant Fortis и Galant Fortis Sportback), а също и на компактния кросоувър ASX (в Япония RVR).
Новият бензинов двигател е с мощност 139 к.с. и максимален въртящ момент 172 Нм. Това е с 4 к.с. и 6 Нм по-малко в сравнение с досегашния двигател с обем 1.8 литра.
Двигателят е с нова система за газоразпределение MIVEC и вече има само един разпределителен вал, вместо два, както беше при досегашния.
Според представители на фирмата, с новия двигател Lancer и ASX ще бъдат по-икономични с 12%.
Сега седанът Lancer и кросоувърът ASX, със стария агрегат 1.8 и механична скоростна кутия имат разход в градски условия съответно 10.4 и 9.8 литра на 100 км.