Дали това е предусещане за нова криза или не, но PSA Peugeot Citroën, Renault, General Motors и Ford ограничават производството в европейските си заводи. Това е първото свидетелство, че дълговата криза в Европа започва да носи негативи и на реалната икономика.
Като цяло пазарът на автомобили на Стария континент остава слаб, като само в Германия има по-изразителен растеж.
Японските фирми Тойота и Хонда обаче, продължават да повишават производството си в Европа, но това се дължи на голямото пропадане от първата половина на годината, което беше в следствие на катастрофалното земетресение в страната.
Интересно е, че намаляване на производството не се планира при автомобилите от „премиум“ клас, пише Financial Times.
Според Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), производството на автомобили в ЕС през миналата година се е повишило с 11.1% до 16.9 милиона автомобила.
Според J.D. Power and Associates продажбите на автомобили в западна Европа през тази година ще се понижи леко, докато продажбите в източната част на континента ще се повишат с около 3-4 %.