Най-големият японски производител предупреждава доставчиците на автомобилни части да намалят цените си или ще бъдат заменени от чужди производители.
Според Bloomberg, Toyota губи по 443 милиона долара при увеличаването на курса на японската валута към долара с една йена. От друга страна фирмата беше ударена тежко от сервизните акции засегнали милиони автомобили през 2009-2010 година.
Говорител на Toyota подсказа, че могат да се разделят дори с десетилетния си доставчик „Keiretsu”, който снабдява Toyota от 1943. Силната йена най-вероятно ще принуди Toyota да последва примера на Нисан. Президентът на фирмата, Карлос Гон пое губещият Нисан през 2000 година, намали разходите и изведе фирмата към печалби. Една от причините за успеха на Гон беше, че той успя да смени много от доставчиците на Nissan с най-евтините възможни на пазара.T
oyota е най-силно ударена от силната йена, защото произвежда около половината си автомобили в Япония. За сравнение Nissan произвежда 25% от автомобилите си в Япония, а Honda 26%.