Това е с около 0.7 литра по-малко от разхода на двулитровата Laguna без тази система. Преди месец Renault представи Lagunа 1,5 dCi ESM.

Благодарение на системата за регенериране на енергията използвана от спирачките, при нея комбинираният разход на гориво се понижи с половин литър в сравнение със стандартния автомобил и достигна 4.2 литра на 100 км. Емисията CO2 е 109 g/km. Подобна промяна сега наблюдаваме и при версия Energy с двулитровия дизелов двигател.

Модернизираната Laguna 2.0 Energy dCi ще е със системата stop&start, с технологията за регенериране на кинетичната енергия използвана от спирачките и трансформирането й в електроенергия натрупваща се в акумулатора, с ново управление на температурата на двигателя и нова маслена помпа.
Резултатът е намаляване на разхода от 5.2 на 4.5 литра на 100 км. Този разход важи и за двете версии на мощност при този двигател - 96 и 110 kW. Вредните емисии от CO2 са 118 g/km.
При Laguna Grandtour разхода на гориво е 4.6 литра на 100 км, а емисиите СО2 са 120 г/км.

Ниските емисии са от особена важност за френската фирма, защото дизеловите версии на Lagunа с четирицилиндров двигател дават 85% от продажбите на фирмата в средния клас и затова имат голямо влияние върху средните вредни емисии на марката.
Продажбите на модернизираната Renault Laguna 2.0 Energy dCi в Европа ще започнат от октомври т.г.


9