С този модел Алфа демонстрира огромен скок в качеството, въпреки това 156 е доста назад в статистиката на повредите
В продължение на години автомобилите на Алфа бяха само за заклети фенове. Срещу неповторимото удоволствие от шофирането стояха досадни слабости. 156 успя да отнеме доста вятър от платната на Алфа-критиците.Някои слабости и особености са напълно оправдани не само от неповторимия дизайн, но и от здравите мотори, с невероятен звук. Единствено 1.6 литровия мотор със 120 к.с. не е съвсем в състояние да задоволи спортните потребности на алфистите. В ниския диапазон на оборотите моторът е доста ограничен, което в комбинация с дългите предавки е причина за не особено добър темперамент, какъвто клиентите на марката очакват. Две дузини конски сили повече превръщат 1.8 литровия агрегат в най-добрия избор за феновете на 156 с по-малки финансови възможности. Истинското удоволствие, обаче започва от 2.0 литра нагоре. Представеният през 2002 бензинов мотор с директно впръскване предлага много тяга срещу разход на бензин между 9 и 10 л./100 км.Много добри спортни възможности имат и модерните JTD дизели, чрез които концернът Фиат постави началото на ерата Комън-рейл. Те се въртят гладко и разполагат с огромна мощ още в ниските обороти.За ежедневната употреба на този автомобил трябва да се направят някои отстъпки. Пространството за пътуващите отзад и размерът на багажника са задоволителни, но високият кант на багажника затруднява товаренето на по-големи багажи. Комфортът на окачването можеше да бъде и по-добър.От гледна точка на сигурността автомобилът е добре оборудван. Употребяваните 156 са сравнително скъпи, защото феновете са готови да плащат за една от най-красивите лимузини в средния клас. Високите фиксирани разходи и скъпото сервизно обслужване правят скъпо струващо цялото удоволствие. При избора на подходящата 156 мотото е "шампанско или газирана вода". Прекрасния дизайн го има във всичките версии, но истинското удоволствие от шофирането го дават V6 версиите. При дизелите 1.9 литровия е достатъчно надежден, а 2.4 литровия 5-цилиндров мотор е по-добър само с това, че има по-приятен звук, за сметка обаче на значително по-високи разходи.Най-често срещани повреди:Мотор: Повреди при дизелите и бензиновите, скъсани ангренажни ремъци (бензиновите до 2000 година), дефекти в турбото, скъсани маркучи на турботоПредавка: Съединителите и ръчните скоростни кутии дават дефекти, автоматичната скоростна кутия блокира, проблеми с превключването, загуба на масло, неуплътнена хидравлика на съединителяУправление на мотора: Смущения при дизелите и бензиновитеЕлектрика и електроника: Безпричинно мигащи контролни лампи по таблото, отказ на имобилайзера, дефект на генератора (дизел), неточни индикатори за горивото