IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

16-годишните легално зад волана

Инструкторите са "ЗА".

16-годишните легално зад волана

16-годишните младежи ще могат да взимат временно удостоверение за управление на автомобил и да шофират с придружител до навършване на пълнолетие. Това е записано в националната стратегия за подобряване на безопасността по пътищата, която обхваща периода 2011-2020 г.

Тя е подготвена от представители на различни министерства и инспекции, приета е от държавната комисия по безопасност на движението и предстои да се гласува от МС.

В момента законът позволява младежите да карат шофьорски курсове след 16-ата си година, но до навършване на пълнолетие, нямат право да сядат зад волана.

Идеята за по-ранна възраст на шофьорите контрастира със статистиката, според която най-често младите водачи предизвикват тежки произшествия на пътя.

В стратегията това също е отчетено и се предлага да се ограничат правата на младите водачи (които имат по-малко от година опит зад волана), като им се забрани да шофират нощем без придружител, както и да возят пътници без старши шофьор в колата.

Идеята младежи да карат автомобил още на 16-годишна възраст допада на заместник-председателя на Националния автоинструкторски съюз Емил Харалампиев, който заявява пред Dnes.bg, че е по-добре младежите да карат шофьорски курс още на 16, защото на 18 имат абитуриентски балове и кандидатстудентски изпити и става "натрупване", ако тогава карат и шофьорски курс.

Какво е вашето мнение по въпроса? Трябва ли да се дават книжки на 16-годишните? (Анкетата е на челната ни страница).
 

0 от 500
  • #58
    6 rate up comment 0 rate down comment
    pepino ( преди 14 години )
    От гледна точка на плюсовете от подобен закон - трябва да си безобразно ***, за да откраднеш колата на баща си, да правиш простотия нощем, когато това може да ти струва легалното право да шофираш (законови и по родителска линия).На мен баща ми даде колата самостоятелно след над 500 км градско каране с него, което са няколко месеца след като изкарах книжка. Със сигурност щеше да е повече при наличието на подобен закон (2 години все пак) и това щеше да е полезно.
  • #57
    7 rate up comment 2 rate down comment
    pepino ( преди 14 години )
    100% подкрепям бъчваря!Това за което се говори в статията не е пълноправна книжка, това е временно удостоверение, което дава право да се кара само и единствено в присъствието на опитен шофьор (тук може да се въведе изискване за поне 5-10 години стаж за придружителя), които да носи отговорността на пътя (не може да се очаква от непълнолетен да го прави). От гледна точка на плюсовете от подобен закон - трябва да си безобразно ***, за да откраднеш колата на баща си, да правиш простотия нощем, к
  • #56
    8 rate up comment 1 rate down comment
    nixi ( преди 14 години )
    И аз подобно на бъчваря смятам, че не възрастта, а какво има в главата на човек е важно.А що се отнася до онези, чиито деца взимат ключовете без позволение ще кажа - да ви имам и възпитанието!За мен е било просто извън всякакво възприятие да взема от родителите си дори 5 стотинки без позволение, камо ли ключовете от колата.Както казваше един тв герой - демокрацията се проваля защото хората са ***.
  • #55
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Nedjo ( преди 14 години )
    това е Много добре
  • #54
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Естествено, че трябва да се дава книжка на 16 и да се кара с опитен придружител. Това е начин на контрол, който 20-ина годишните "батковци", които се мислят за много улегнали и добри шофьори не могат да проумеят.
  • #53
    6 rate up comment 3 rate down comment
    койчо ( преди 14 години )
    до бъчваря - Ти си бил в професионално училище и са те научили да караш. Сегашните инструктори не са като нашите едно време. Въртят си главите като карат назад дори и възрастните шофьори. Затова аз съм против този закон. По скоро на всички инструктори трябва да им се проведе инструктаж. Не може шофьор да ми се мотка наляво надясно без съответните сигнали или да ми бяга надясно в канавката защото го било страх от приближаващите коли. Истината е че инструкторите не си вършат качествено работата
  • #52
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Аз съм зад волана с придружител от 5 клас. Когато взех книжка вече бях олегнал шофер с малко по-сериозно виждане за шофьорлъка. Подкрепям. Келеметата, когато се качат за пръв път на кола и са без придружител правят клупости. Когато караш 2 години и някой все ти виси на главата, след това си по-зрял.
  • #51
    11 rate up comment 11 rate down comment
    123 ( преди 14 години )
    вместо да разрешат проблема с многото катастрофи, причинени от току-що взелите книжка 18-годишни шофьори, те го правят още по-голям...
  • #50
    4 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Не знам за вас, но аз почнах да карам глоксове, когато още нямах 17. Значи, се вписвам в тая възраст - 16-17. На 17 и половина имах книжка, но я взех чак на 18. Дори имаше един период в казармата, когато карах без книжка :P Инструкторът ми бе един зъл плешив чичка, дето всички ги бе страх от него, но де късмет човек да попадне на такъв. Удряше с отверката през пръстите, ако не включваш правилно скоростите, както той иска. Натискаше ми десния крак и газта по кръстовищата, за да не се изнасям като баба и да бавя движението. Караше ме всяка свободна минутка докато до чакам да си върши частпрома, да хващам парцалчето и лъскам ГаЗ-ката. Повече от 4+ не пишеше. Неговите оценки бяха 2, 2+( !!!), 3-, 3, 3+, 4-, 4 и 4+. единствената оценка 5- ми писа, когато колелото на ГаЗ-ката ме изпревари. А единици пишеше, като каже да караш в забранена улица и ти го послушаш, без да се съобразиш със знака. Тогава набиваше спирачките и вън от камиона. Вторият път се опита пак така да направи и аз му викам забранено е за камиони, а оня карай. Та такива ми ти работи, когато бях на 16-17. Не виждам ннищо лошо, че съм почнал глоксовете преди 17. Напротив. В казармата се усъвършенствах, а родител беше старшината на дясната седалка. Така си минах 4000 км и се отраках с тия ЗиЛ-ове, Виетнамки и тем подобни. Сега какво става? Вземаш книжка на 18 и директно на волана. Няма казарма, няма и родител в повечето случаи. Така не става. Предложението, което правят инструкторите си е отлично, защото лично аз съм минал по тоя път и знам как съм се чувствал като нов шофьор, нямащ 18 години.
  • #49
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Извинявай, но как да го обучава? За целта трябва специален автомобил с втори комплект *** и помощни огледала. Освен това и една табелка "Убиец". Иначе няма как приятел, сори! Така, че ако таткото ще обучава, трябва да си наеме учебна кола срещу солидна сума. Но за да обучаваш някого, трябва лиценз. Така, че вариантът е само един - инструктор и след това бащата. А за тая цел ще трябва и временно удостоверение или както искаш го наричай.