Той изясни пред колегите си, че е напълно удовлетворен от решението да поеме ръководството на Chrysler, че е успял да върне държавните заеми 6 години преди срока.
Според него сливането на американската група и Fiat върви според плана. Маркионе заяви, че одобрява предложената норма от американското правителство, според която новите автомобили трябва да могат да изминават 54.5 мили с 1 галон гориво през 2025 г.(според европейските норми, това отговаря на 4.3 литра на 100 км.)
Маркионе даде за пример новото поколение на един от големите модели, Chrysler 300 който сега изминава 31 мили с 1 галон (7.6 литра на 100 км).и поясни, че има цели 14 години докато нормата влезе в сила, а това е доста време за да се промени разхода на гориво до поставените норми.
Маркионе заяви, че основен фактор в производството на автомобили през следващите години ще бъде Китай. Ако производството в Китай расте с досегашните темпове, за всички световни производители ще бъде сериозен проблем ако китайците изнасят дори само 10% от своята продукция, заяви Маркионе.

Интересен е фактът, че шефът на италианско-американската група използва за ежедневните си транспортни нужди Dodge Charger SRT8. „Може и да не е „зелен“ автомобил, но въобще не е лош избор, в крайна сметка имаме цели 14 години за да може дори SRT да отговори на нормите за разход“, каза Маркионе.


1