Най-големият автомобилен производител в Европа отбеляза значителен ръст на доставките през първата половина на 2011 г., реализирайки над 2.5 млн. автомобила за този период в световен мащаб. До крайни клиенти са достигнали 2.53 млн. автомобила (за сравнение за януари – юни 2010: 2.26 млн., +11,8% ръст), като само за месец юни марката е увеличила продажбите с 438 500 возила (+ 9.8%).
„Позитивната тенденция за подразделението Volkswagen леки автомобили за първото шестмесечие е много обнадеждаваща. Би било огромен успех, ако можем да запазим този позиция и през следващите 6 месеца.” сподели Кристиан Клинглер, член на Борда на директорите и завеждащ Маркетинг и продажби на Volkswagen Group и Volkswagen леки автомобили.
.jpg)
Volkswagen отбелязва забележителен ръст в Централна и Източна Европа, където увеличението на доставките е с 42.2%. Марката е удвоила продажбите си и в Русия с цели 103%. На родния немски пазар Volkswagen също отбелязва макар и малко увеличение с 301 700 автомобила (287 400 или 4.9% спрямо същия период на 2010).
На българския пазар марката от Волфсбург сигурно запазва лидерската си позиция с реализирани 944 леки автомобила и пазарен дял от 10.66%.
Най-търсеният модел е компактният Polo (306 автомобила), следван традиционно от емблематичния Golf (264). Силен старт на продажбите отбелязва и новото, седмо поколение на Passat, който се предлага в две модификации - лимузина (123) и комби (52), както и проходимия Touareg, който е реализирал 52 продажби.


3