Това всъщност ще бъде третото поколение на познатия агрегат, което носи кодовото обозначение EA 888.Редовият четирицилиндров турбодвигател ще предложи много нови елементи и технологии. В сравнение с предходния е по-лек с 3.5 кг. При движещите се части е понижено триенето. По отношение на вредните емисии отговаря на нормите Euro 6.

Новият 1.8 TFSI е модулен, като има много общи части с двулитровия агрегат със същото обозначение. Работният му обем е 1798 cm3 , като предлага максимална мощност от 125 kW при 3800-6200 об/мин. Максималният въртящ момент е 320 Nm, като ще бъде на разположение между 1500 и 3700 об/мин.
За сравнение второто поколение на този двигател има мощност 118 kW и максимален въртящ момент 250 Nm. Новият двигател е с двойна система на впръскване на горивото – директно FSI и многоточково MPI. Цилиндровите глави са изцяло нови, а цилиндровият блок е тънкостенен, дебелината му е само 3 мм. Масленият картер е от пластична композитна смес, при направата на двигателя е използван и много алуминий.
Основните лагери на коляновия вал са с намален диаметър от 52 мм при досегашния на 48 мм при новия двигател. Противотежестите са намалени от осем на четири. Охлаждането на отработените газове е напълно интегрирано с работата на турбината.
Отпадната топлина от изпускателната система се отвежда в нов кръг на циркулация и служи за отопление на интериора. Температурата на охлаждащата течност се следи от електроника, като има възможност и да блокира циркулацията й или да я намали. Така времето за загряване на двигателя се намалява.
Новият EA 888 ще бъде монтиран за първи път на сериен автомобил с марката на Audi в началото на следващата година, като се предполага, че това ще бъде A3.


3