IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Нов двигател при Audi

Audi подготвя за серийно производство нов бензинов двигател с обем 1.8 литра тип TFSI.

Нов двигател при Audi
Това всъщност ще бъде третото поколение на познатия агрегат, което носи кодовото обозначение EA 888.Редовият четирицилиндров турбодвигател ще предложи много нови елементи и технологии. В сравнение с предходния е по-лек с 3.5 кг. При движещите се части е понижено триенето. По отношение на вредните емисии отговаря на нормите Euro 6.
Новият 1.8 TFSI е модулен, като има много общи части с двулитровия агрегат със същото обозначение. Работният му обем е 1798 cm3 , като предлага максимална мощност от 125 kW при 3800-6200 об/мин. Максималният въртящ момент е 320 Nm, като ще бъде на разположение между  1500 и 3700 об/мин.
За сравнение второто поколение на този двигател има мощност 118 kW и максимален въртящ момент 250 Nm. Новият двигател е с двойна система на впръскване на горивото – директно  FSI и многоточково MPI. Цилиндровите глави са изцяло нови, а цилиндровият блок е тънкостенен, дебелината му е само 3 мм. Масленият картер е от пластична композитна смес, при направата на двигателя е използван и много алуминий.
Основните лагери на коляновия вал са с намален диаметър от 52 мм при досегашния на 48 мм при новия двигател. Противотежестите са намалени от осем на четири. Охлаждането на отработените газове е напълно интегрирано с работата на турбината.
Отпадната топлина от изпускателната система се отвежда в нов кръг на циркулация и служи за отопление на интериора. Температурата на охлаждащата течност се следи от електроника, като има възможност и да блокира циркулацията й или да я намали. Така времето за загряване на двигателя се намалява.
Новият EA 888 ще бъде монтиран за първи път на сериен автомобил с марката на Audi в началото на следващата година, като се предполага, че това ще бъде A3.
 
0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да направиш глупав коментар по адрес на една от най-иновативните компании е проява на чиста профанщина.
  • #9
    4 rate up comment 6 rate down comment
    оксиморон ( преди 14 години )
    да наречеш тойота "иновативна компания" е все едно да наречеш магистралка "красива жена"...
  • #8
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Японците това с отработените газове и парното отдавна са го отработили и го произвеждат само рацерчетата на немското им се вижда нещо революционно това понеже четат само ауто билд.Чпонците дори използват и батериите за затопляне не само на купето или охлаждането му,но и за поддържане на температурата на маслото в двигателя в най-оптималният температурен диапазон.Ама няма нищо де,хубаво е,че швабите откриват топлата вода.Тъкмо ще си направят малко реклама.
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    да тойота я измислиха тая комбинация MPI и Директно впръскване. но не разбирам защо ауди не ограничат оборотите до около 4000. ясно е че след това нютоните падат защото турбината не смогва и на 6200об. мотора е почти като атмосферен с около 190нютона. тъпо ми изглежда.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Cool :) interesna e ideqta s otoplenieto na interiora. Edin vid ste *** toplo pochti vednaga sled zapalvane, zashtoto gazoveta sa si goreshti i generaciqta se zatoplq mnogo po-burzo ot dvigatelq :)
  • #5
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Отегчителен двигател - умира на 3800 об/мин. А MPI не е "назад", а е за по-добра ефективност при ниски обороти. Освен това решава проблемите с въглеродните наслоявания по клапаните. Тойота отдавна има двойно впръскване (D4-S системата) в 2GR-FSE от 2005 и резултатите са отлични.
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Пацо Змея ( преди 14 години )
    1800cc, 320NM, 170 коня.Ако издържа и добър пробег без големи главоболия - супер.
  • #3
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Иван ( преди 14 години )
    1.8 Т е един от най-добрите двигатели с тази кубатура ! Карам такъв и е наистина прекрасен. Надявам се някой ден да подкарам и 1.8 ТФСИ :)
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Защо така дават назад към MPI?
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    неее :) ( преди 14 години )
    Не го сменявам за моето 3.0 :):) Няма да е такъв кеф :)