Дали това ще бъде красивата Алфа 159? Тогава би се потвърдило мнението, че италианските автомобили са "абонирани" за победата в този конкурс. Или пък за първи път в историята на тази надпревара призът ще отиде в БМВ? Защо да не са победители тризнаците от Колин? Икономични, с интересен дизайн, практични градски автомобили. На финала са и две от най-продаваните коли в ниския клас - Рено Клио и Тойота Ярис. А какво ще кажете за Мазда 5, която си играе с вътрешното пространство за удобство и удоволствие на пътниците? Задачата на журито става още по-трудна от факта, че сред финалистите е и една легенда - Пасат, чиято шеста генерация е съвсем близо до характеристиките на висшата класа. Може би ще бъде интересно да споменем останалите автомобили сред номинираните 28, които не достигнаха до финала. Това са Шевролет Спарк, Хюндай Соната, Джиип Гранд Чероки, Фиат Крома, Дайхатцу Сирион, Киа Рио, Лексъс GS, Мерцедес-Бенц В-Клас, Мерцедес-Бенц S-Клас, Мерцедес-Бенц ML, Нисан Мурано, Нисан Патфайндър, Опел Зафира, Пежо 1007, Порше Кайман, Рейндж Роувър Спорт, Сангйонг Родиус, Сеат Леон, Сузуки Гранд Витара, Сузуки Суифт и Фолксваген Фокс. Европейската надпревара за приза "Кола на годината" се организира от 1963г. Първият победител е бил британският тогава Ровър 2000. Последният засега автомобил на годината през 2005 беше Тойота Приус изпреварила с малко Ситроен С4. Общо победители са били 42 автомобила от различни класи и страни, това което ги свързва обаче е, че винаги са носели нещо ново и са изпълнявали най-добре изискванията за дизайн, технически характеристики, безопасност и не на последно място цена.