IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шпигел Онлайн: “Японските копия”

Едно пътуване през Токио е верига от Дежа Вю-та: Всеки трети автомобил изглежда някак познат, дори никога преди да не сте го виждали. Напоследък японските дизайнери започват да осъзнават своята идентичност, но по улиците все още има твърде много копия.

Шпигел Онлайн: “Японските копия”
За туристите, които се интересуват от автомобили, Токио предлага куриозно занимание. Те трябва не само да оглеждат небостъргачите, да се удивляват на мостове и храмове, но и непрекъснато да хвърлят по един поглед към улицата. Защото могат да бъдат открити толкова много автомобилни двойници, че усещанията за Дежа Вю следват едно след друго. По време на Автосалона в Токио японските автомобилни дизайнери празнуваха завръщането към собствените добродетели, превъзнасяйки теориите си за комбинациите на традиционни форми, цветове и материали. Поне гледката към трафика не дава големи надежди за напредък в тази посока. Тъкмо напротив - някои бестселъри на вътрешния японски пазар представляват просто недодялани копия на Оригинала, макар от юридическа гледна точка да минават за "авторски проекти". Особено безсрамно е положението във високия клас, където японските производители търсят нарочна прилика с носещата престиж S-Класа на Мерцедес. Още първият Лексъс LS 400 беше "откъснал главата" на предпоследния топмодел от Щутгарт. Представеният преди две години Нисан Сима прилича силно на току що спрения от производство S-Клас, заедно с фигурката на радиатора, която чак при втори, обстоен поглед се различава от звездата на Мерцедес. Дъщерната компания на Тойота Лексъс обяви в този аспект, че ще търси собствен стилистичен облик. Лексъс получи собствен, самостоятелен център за развитие и за първи път се предлага официално в Япония, автомобилите трябва да бъдат безпогрешно разпознавани, заявяват от компанията. И почти веднага се опровергаха с актуалния модел IS, който отзад подозрително напомня на Алфа Ромео 159. Приликите не свършват дотук. Нисан Стагеа с малко фантазия се превръща във Волво V70, миниванът Елгранд би могъл да бъде бус на Фолксваген. С модела Версия Мазда интерпретира Мини, което можеше да произлиза и от Сузуки Суифт. При Мицуока цялата гама продукти е някакъв микс от стари модели на Ягуар, Ролс Ройс и Ланчия.

0 от 500