Това е с 4.1% по-малко от регистрираните нови автомобили през април 2010. Сред големите европейски пазари на автомобили, през април ръст е отбелязан само в Германия, където са продадени 266 251 нови автомобили. Страната е на първо място по продажби в Европа през април, като ръстът спрямо април 2010 е 2.6%.

Данните са от отчета на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).
На второ място по продадени автомобил през април е Франция със 169 757 нови регистрации, но с понижение спрямо април 2010 от 11.1%, а трета е Италия със 157 309 продадени нови автомобили (-2.2% спрямо април 2010).
В петицата по продажби на нови автомобили в ЕС са и Великобритания със 137 746 автомобила (-7.4% спрямо април 2010) и Испания със 71 808 регистрации на нови автомобили (- 23.3% спрямо април 2010).
Като цяло за ЕС прави впечатление високият растеж на продажбите на най-малките пазари, тези в Балтийските държави, където новите регистрации са с 90 до 100% повече от април 2010.
България е също сред страните с висок ръст на продажби през април 2011 спрямо април 2010 – ръстът е от 35.8%, който е на четвърто място сред страните от ЕС (след трите Балтийски републики). Иначе с продадени 1631 нови автомобила през април, България е 22-я по големина европейски пазар (в рамките на ЕС) на нови автомобили.
Данните на АСЕА показват, че през април най-много нови автомобили са продадени в Европа от VW Group – 265 595. От тях 144 660 са с марката на VW, 56 612 с марката на Audi, 38 227 с марката на Skoda, 25 892 са с марката на Seat.
На второ място по продажби е групата PSA Peugeot Citroen, с продадени през април 129 561 нови автомобили, от които 71 844 с марката на Peugeot и 57 617 с марката на Citroen, а на трето място е групата Renault с продадени през април 103 722 нови автомобила, от които 83 428 с марката на Renault и 20 294 с марката на Dacia.


0