Според замисълът на създателите й, тя ще облекчава водача в натоварени кръстовища, особено при завой на ляво. Системата фиксира наближаващото кръстовище с помощта на навигационната система и специални камери. Те определят на коя лента се намира автомобила.
.jpg)
Когато е в лявата лента и включи ляв мигач, системата активира три радара в предната част на автомобила, те сканират пространството на 100 метра пред колата и реагират на наличието на други превозни средства. Ако системата установи приближаването насреща на някакво превозно средство, а водачът продължава маневрата, автомобилът автоматично включва спирачките.
Преди това обаче, водача е известяван за ситуацията със звуков сигнал и символи на дисплея. Новата система за безопасност работи само по време на движение на колата със скорост до 10 км/час. Ако водачът реагира на предупреждението и сам натисне педала на спирачката, системата се изключва.
При екстрена ситуация в която не може да се допусне спиране на кръстовището заради системата, тя може да бъде анулирана чрез натискане педала за газ.
Днес и утре във Волфсбург (дали мястото е избрано случайно от BMW?), системата ще бъде публично представена на едно кръстовище в града, но за целта движението на автомобили извън участващите в теста, ще бъде отбито.


0