IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дайхатцу създаде двутактов дизел

Не много популярния в Европа японски производител на автомобили Дайхатцу привлече вниманието с напреднал проект на малък, практичен автомобил с двутактов дизелов двигател.

Дайхатцу създаде двутактов дизел
На първо време този двигател ще бъде монтиран в малкото купе Дайхатцу Копен, предназначено за двама души, дълго 340 см, широко 150 и високо 130 см.    За жителите на източна Европа все пак друтактовият дизелов двигател не е нещо ново. Точно такъв задвижваше произвежданите в Украйна локомотиви М62, които бяха известни сред специалистите и хората от бранша като изключително ненадеждни и проблемни, замърсяващи околната среда и болезнено шумни. Друг двутактов шампион е двигателят на Трабант и Вартбург, но вместо с дизел той работи със смес от бензин и масло. Всеки който е имал източногермански автомобил е разглобявал многократно двигателя му и знае, че се касае за надеждна и несложна техника. Затова любопитството към продукта на Дайхатцу е голямо, особено в нашите географски ширини.     Това, което японците са създали разбира се е много далеч от украинския локомотивен двигател, най-малкото защото то е предназначено да задвижва най-малките модели на Дайхатцу. Резултатът е икономичен, тих и чист. Двигателят е двуцилиндров с обем 1.2 литра. Тайната на успеха се крие в най-новите технологични достижения на системата за впръскване на гориво под високо налягане Common-rail, управлявана електронно. Всички, които имат лошия опит с познатите у нас двутактови двигатели ще останат изненадани от факта, че двутактовия дизел на Дайхатцу вече отговаря на нормите за вредни емисии Euro V, норми които още не са влезли в сила.   Най-големите изгоди от двутактовия дизел на Дайхатцу идват от несложната техника и очакваната висока надеждност, от ниския разход на гориво и относително високата мощност. Двигателят с обем 1.2 литра без проблем постига мощност от 65 КW и въртящ момент от 230 Nm. Дали пък в не дотам далечно бъдеще сърцето на спортните автомобили няма да започне да бие на два такта?  
0 от 500