fallback

Двигател с карбонов блок

Това ли е бъдещето на ДВГ?

Американския инженер Matti Holtzberg прекарва над 40 години в опити да създаде максимално усъвършенстван двигателен блок. През годините той използва различни композитни материали, а сега когато въглеродните влакна стават все по-популярни, калифорниецът залага на тях. Matti Holtzberg вече разполага с такъв двигател, с карбонов блок. Той е създаден на базата на 2.0-литровия Duratec агрегат на Ford и се отличава с около 20 килограма по-ниско тегло в сравнение с алуминиевия си еквивалент. Holtzberg смята, че за момента карбоновите двигатели са подходящи най-вече за състезателни автомобили, тъй като цената им е доста висока. Няма официални данни за цената на такъв двигател, но според Holtzberg оскъпяването е с около $2 500 на всеки спестен килограм (т.е. с около $ 50 000 по-скъп от двигател с алуминиев блок). Това е моментната ситуация, отсича Matti Holtzberg. "Въглеродните влакна ще стават все по-популярни и все по-достъпни. Вярвам, че бъдещето на автомобилите, в това число на двигателите им, е в композитните материали", обяснява той.

Тагове:
fallback
  • #12
    Blago ( преди 13 години )
    Wane, приеми го като стъпка, с която показват, че могат да олекотят още доста колата. Като направят и главата карбонова, и скоростната кутия :)Малко от тук, малко от там и ето разлика от 50-60кг :)
  • #11
    Wane ( преди 13 години )
    Bandit, 20 килограма е много сериозно тегло ако говорим за high end надпреварите като F1, Le Mans i т.н. В едно такова състезание, 20 кг разлика в теглото може да означава разликата между това да си първи и последен... Иначе за една обикновена кола +-20кг няма значение.Анонимен, това е цената в момента. Композитите, каквото са въглеродните нишки, са много скъпи за момента и сложни за обработка. Иначе е ясно че на всичко цената пада като се произвежда масово...
  • #10
    FORD MOTOR SPORT ( преди 13 години )
    ti si znae6 ama FORD pask sa go izmislili purvi krivak
  • #9
    Анонимен ( преди 13 години )
    Точно толкова не ми се вярва да е цената. Няма такова животно, което да струва 50 000 долара при едросерийно производство. За пример нека вземем космическите полети - колко струваха преди двайстина години и колко сега?
  • #8
    Bandit ( преди 13 години )
    По скоро пилотите на съзтезателните автомобили ще станат тънки като жокеите на конете, отколкото да се бръкнат с такава цифра за едни мижави 20 килограма ;)))
  • #7
    FORD MOTOR SPORT ( преди 13 години )
    oo anonimem *** moq pak li si pi6e6 s grajdanite te selqk az si misleh 4e ve4e si umrel i si ni oturval ot mukite da ti 4etem selskite gluposti
  • #6
    123,300д ( преди 13 години )
    не е за форд а е правен на базата на форд.карбона си е още на висока цена
  • #5
    Анонимен ( преди 13 години )
    FORD MOTOR SPORT, запек ли те мъчи днес?! Гледам на няколко статии се мъчиш да се изходиш, ама нещо не ти се получава...
  • #4
    FORD MOTOR SPORT ( преди 13 години )
    nezabravqite 4e govorim za ford taka 4e cenite nqma da sa koi znae kakvi
  • #3
    Blago ( преди 13 години )
    Кога ще е това бъдеще на карбоновите блокове? Като спрат двигателите с вътрешно горене и останат само електромобилите ли? Идеята е добра, но цената е неоправдана. Може би само някой суперавтомобил ще има възможността да се сдобие с такъв...
fallback
Последни