В същото време от фирмата със седалище в Тролхатан разкриха, че подготвят изцяло нова, високотехнологична модулна платформа.
Тя ще може да се „разтяга” и да устрои както дългия около 4200 мм „9-2”, така и дългия 5500 мм „9-7”. Тази платформа няма да може да бъде използвана единствено при мини автомобила „9-1”, който се нуждае от различна структура.
Новата архитектура, наречена „Phoenix” ще използва окачване тип McPherson отпред и окачване „от спортен тип” с пет рамена на задната ос, което ще бъде доставяно от фирмата ZF, като производството му се планира в нов завод в Швеция.
Има възможност обаче, бъдещото поколение на 9-5 да бъде отпред с окачване HiPer Strut. Новата архитектура Phoenix, според изданието Autocar, е вдъхновена от философията на тежкотоварните Scania.
Подходът на Scania е различните компоненти и системи на платформата да могат лесно да се обновяват при бъдещите генерации, без да е нужно извършването на скъпи и сложни промени в нея. Нещо като философията при обективите F на Nikon, които остават без фундаментални промени вече десетилетия.
Според източници от Saab, показаната в Женева концепция PhoeniX е показателна за част от стила на новия хечбек 9-3, който ще видим през октомври 2012. PhoeniX е създаден на платформа Phoenix, като концепцията беше с двигателят, който ще се монтира и на серийната версия, (1.6 литра, 200 к.с. от BMW/Mini) и задвижвана от електромотор задна ос.