Спортно купе, което развива максимална скорост от 230 км. в час и има разход от фантастичните 3.4 л. дизелово гориво на 100 км.? Звучи невероятно но вече е факт.
Фолксваген Еко Рейсър бе една от атракциите на автосалона в Токио. Купето е изработено от усилена с въглеродни нишки пластмаса и затова общото тегло на колата е само 850 кг. Дизеловият двигател с мощност от 100 киловата (136 k.c.) позволява на колата да достигне от 0 до 100 км. в час за 6.3 секунди, а максималната й скорост надхвърля 230 км. в час. Обемът на резервоара е само 30 л. но с тях Еко Рейсър може да измине цели 1000 км.! Купето е дълго 377 см., широко 174 см. и високо 121 см. Базата на автомобила е 248 см.
Една от впечатляващите екстри на Еко Рейсър е системата за "познаване" на водача по неговите пръстови отпечатъци. Тази система позволява автомобилът да бъде управляван само от тези, чийто данни са въведени в нея. Наред с това обаче, системата за опознаване може да влияе и върху начините на управляване на колата. Ако поемете риска и решите да предостъпите спортното купе на жена си например, можете да заложите в системата ограничаване на максималната скорост и постоянно действие на стабилизационната система (ESP).
Интерес предизвикват вратите на спортния Фолксваген, които се отварят автоматично като криле нагоре и позволяват лесно влизане и излизане от него. Конзолата на покрива на колата има "Т" образна форма и може бързо да се демонтира.
По желание на собственика могат да изчезнат и страничните прозорци. Челното стъкло заедно с рамката (имащо големи размери) може да бъде заменено от малък спортен щит, инспириран от състезателните автомобили.
Както може да се очаква фаровете са с LED диоди, а стартерът е без ключ.
Турбодизеловият двигател е с обем само от литър и половина, като е разположен в средата на купето. Спирачките са дискови, предните вентилирани с диаметър 288 мм., задните с диаметър 286 мм. Към спирачната система е включена и стабилизационна система ESP. Скоростната кутия има възможност за избор на режима. Когато е на ръчен режим на дисплея на таблото се изписва кога е най-подходящия момент за cмяна на скорстта. Не случайно автомобилът има в названието си думичката Еко. Той вече отговаря на нормите за опазване на околната среда ЕU 5, които все още не са въведени.
{moscomment}