BMW представи нова спирачна система, при която използваната за спиране на автомобила енергия се натрупва за повторна употреба.
Това е първата система с прилагане на тази технология при обикновени, а не хибридни автомобили, съобщава Autoblog.com. При спиране колелата са свързани с електрогенератор, който захранва акумулаторна батерия, която има свойстовото да се зарежда много бързо. За разлика от хибридните автомобили, при BMW този акумулатор захранва не електромотор, а различни други системи и устройства. Това позволява много по-редко да се използва генератора и намалява натоварването на бензиновия мотор. Освен това, допълнителната енергия натрупвана при спиране, позволява редица устройства да бъдат захранвани с електроенергия. Така BMW прави електроусилвател на кормилната система, електрическа маслена помпа, електрическа помпа за охладителната система и др.

Според специалистите от BMW, използваната енергия от спирачната система, позволява да се снижи разхода на гориво с 3%, както и да намалеят вредните емисии от автомобила. Новата спирачна система е част от по-голяма програма на BMW за иновации и намаляване разхода на гориво. Тази програма предвижда използването на специални гуми с ниско съпротивление, подобряване на цялостната аеродинамика на автомобила, намаляване на теглото му и редица други. Първият автомобил с новата спирачна система ще бъде BMW Серия-5, като продажбите ще започнат през месец март. Към края на годината новата система ще се монтира и на други модели.