Усилено се говори и работи за нови модели на Lamborghini и Bugatti, двете фирми за екстремно луксозни спортни автомобили, които се намират в групата на  VW. Все по-често обаче се поставя и въпросът, дали двете фирми ще оцелеят, за да стигнат новите модели до пазара?
Заплахата за тях определено идва от растящото влияние на Porsche в групата на VW. След като увеличи дела си в собствеността на VW, шефът на Porsche Венделин Видекинг аспирира за трето място в 12-членния Борд на директорите на групата.

Неговата ясна цел е да направи VW силен конкурент на Toyota и значим партньор на Porsche по отношение на общите компоненти, като платформи и технологии. Според него VW е „златна мина, за която трябва да се работи денонощно". Неговият фокус е насочен към по-високата ефективност, което изключва големите разходи давани сега за екзотични марки като Lamborghini и Bugatti.

Видекинг е цитиран да казва „няма да има повече играчки", според списание
Automotive News. Марката Bugatti е един от главните източници на разходи в групата Volkswagen. Атаката на Видекинг е много сериозна, защото едва ли скоро Bugatti може да стигне до печалби и ако нещата се поставят на тази база, марката просто няма бъдеще. В най-добрия случай шефът на Porsche предвижда трансформацията на Bugatti в супер-ексклузивен производител на единични бройки автомобили, с цена между 1 и 4 милиона евро. Ако това стане, експертите считат, че пътя пред луксозните модели на Porsche с цена от 300 000 до 800 000 евро ще бъде по-чист ......