До 1990г., когато спира производството, Ситроен 2СV се е превърнал в един от най-популярните модели на всички времена. За 42 години са произведени и продадени над 5 милиона и половина "грозни патенца".
Прототипът на 2СV излиза от завода на Ситроен още през 1937г. но трябва да изчака още повече от 10 години за да започне масовото му производство. Втората световна война спира проекта и едва през 1948г. Ситроен 2СV се появява на авто салона в Париж, а по-късно и в магазините във Франция. Това което прави модела уникален са многото иновационни за времето си решения. Вероятно най-голямата новост е леката конструкция. Във времето, когато най-масовата американска кола Форд тежи повече от един тон, "грозното патенце" (както наричат този модел на Ситроен) е по лек с повече от 50%. Това води до двоен ефект - по-евтин двигател и икономия на гориво. Ниското тегло води и до по-ниски производствени разходи. Дву-цилиндровият двигател на Ситроен 2СV е разположен хоризонтално и е охлаждан въздушно, като работният му обем е само 375 кубически сантиметра. Макар с мощност само от 9 конски сили той е способен да развие максимална скорост от над 50 км. в час с четири човека в купето. По-късно през дългите години през които Ситроен произвежда "грозното патенце" обемът на мотора ще нарастне до 602 кубически сантиметра с мощност от 29 к.с. Скоростната кутия е четири степенна синхронизирана, един модел на Ситроен, които остава актуален чак до края на миналия век. Много напредничаво за времето си е и независимото окачване. Шасито на 2СV, както и цялото купе са доста по-опростени в сравнение с най-масовия модела на Фолксваген "бръмбар" от същото време. Покривът е от непромокаем плат, както и капакът на багажника, което допринася още повече за опростяване на конструкцията. И покривът и капакът на багажника се навиват и свалят, което прави възможно превозването на извън габаритни товари.