Това ще бъде автомобил разположен на върха на моделния ред на фирмата, който грябва да се превърне в основен конкурент на Mercedes-Benz CL и Porsche Panamera, както и на бъдещото BMW GranCoupé, което ще се появи през 2012 година.

Новото купе с четири врати ще бъде център на нов проект при който третата генерация на A8 ще получи и спортен „роднина”, нещо което фирмата от Инголщад вече направи с купето с четири врати A7 и седмата генерация на A6.
„Все още този проект не е потвърден официално за серийно производство, но работата напредва”, съобщава човек от фирмата пред издание Autocar. Става ясно, че в Audi предвиждат алуминиева рама на новия модел, както и модулна платформа MLB (Modularen Längsbaukasten). Същата архитектура ще бъде използвана и за серийната версия на бъдещия Lamborghini Estoque.
Олекотената структура и въздушното окачване ще бъдат създадени на базата на вече използваните при A8. Като използват обща платформа и други общи компоненти, в Audi се надяват да постигнат по-добри финансови и маркетингови резултати при А9 и Estoque. Нещо подобно вече наблюдаваме при R8 и Gallardo. Сега Audi и Lamborghini искат да повторят това и при A9 и Estoque.
Шефът на Lamborghini, Щефан Винкелман казва: „Не можем да започнем серийно производство на Estoque без помощта на VW Group. Без тях би било много трудно да направим нещо. Инвестицията е толкова висока, че ако няма съчетаване на усилията, става финансово невъзможна”.
Макар двата модела да имат обща архитектура и платформа, A9 и Estoque ще използват различни двигатели, което ще им даде уникални характеристики. Audi A9 ще бъде с новия V8 с обем 4.0 литра и вероятно и с W12 с обем 6.3 литра, както и с дизелови версии на V6 и V8. От своя страна Lamborghini ще бъде с 5.2 литра V10, който се използва и при Gallardo.
В крайна сметка A9 ще се изправи срещу CLS и Panamera, докато Estoque ще се конкурира с Bentley Continental GT, Aston Martin Rapide и наследника на Ferrari 612 Scaglietti.


16