Има три нива на обзавеждане: Classic (стандартно ниво) и благородните Sport и Elegance - разделение, което се прие и при актуалния модел, само Sport стана Avantgarde.
Мотори: Нито един от трите бензинови мотора няма спортни качества. Това се отнася дори за по-мощните версии С 230 Kompressor или С 280, който е с 193 коня. Както и в други модели на Мерцедес мощността и силата са на разположение, но не са, така да се каже, натрапени. Особено тежък крак изискват обикновените дизели С 200 и 220, които успяват да формират някаква мощ, за която да си заслужава разговорът, чак в последната 1/3 на оборотомера. Това се промени чак в началото на 98 г. с въвеждането на новите комън - рейл дизели С 200 CDI и С 220 CDI, които са чувствително по-пъргави, по-икономични и дават тон и в актуалния модел. AMG версиите, които са прекалено моторизирани, са рядко срещани, но стигат до 354 коня.
Обзавеждане и комфорт. Първите С-класи от 93 г. се характеризират с голяма беднотия от гледна точка на серийното оборудване, което обаче от година на година ставаше все по-богато. На сериен климатик мерцедес се реши чак през април 2004 година. От гледна точка на сигурността обаче, автомобилът е за пример. Еърбег за водача и ABS бяха серия още с представянето на модела, а фейслифтът от 97 г. направи колата ако не по-хубава, то по-богата откъм серийните странични въздушни възглавници. От лятото на 99 г. ESP също е серия.
През 2000 г. наследникът (W 203) се появи с 8 еърбега.
Най-неприятното нещо при покупката на Мерцедес е високата му цена, която се компенсира донякъде от бавната загуба на стойност. Най-многобройни на пазара са С 180, с 1.8 литровия четирицилиндров мотор, който не изпълнява особено високи изисквания към динамиката. По-препоръчителни са 2.0 и 2.2 литровите бензинови агрегати или още по-добре якия С 230. Новите CDI мотори, а също и предлагания от края на 95 г. C 250 TD покриват по-големи очаквания към мощността, но се търгуват на много високи цени.
Най-често срещани повреди
Електрика и електроника: При W 202 (1993-2000 г.) прекъснати кабели, дефектни имобилайзери и генератори. Наследникът W 203 давя ядове с електрониката на мотора.
Дефектни автоматични скоростни кутии, разбити задни оси
Мотор: повреди при 4v - дизелите, ранните CDI (98-99 г.) със смущения в електрониката на мотора и дефектни гарнитури на главата
Обратни повиквания в сервизите на компанията: заради ръчната спирачка (95 г.) и заради затварящия механизъм на капака на мотора (96 г.)