Може ли 2007 да бъде годината на Toyota? Годината през която най-после японците ще изпреварят GM и ще станат най-големия световен производител на автомобили?
Анализ в японския вестник
Nihon Keizai Shimbun предрича нещо подобно да се случи и за първи път от 75 години насам, GM да бъде свален от върха именно през 2007 г. Докато GM се занимава със съкращения на персонала и на производството, Toyota върви напред към нов растеж и производство на 9 450 000 коли през идната година, което ще бъде с 400 000 повече в сравнение с тази.
Това е производството на цялата група Toyota, която включва и Daihatsu Motor Co и Hino Motors Ltd. Растежът при Toyota през последните години се ускори, благодарение на променения вкус на потребителите, които сега преобладаващо търсят по-компактни и икономични коли. В същото време обаче, японския производител направи сериозни стъпки в производството и на лекотоварни автомобили. Модели като новата Tundra например, която стана пикап на 2007 г. в САЩ, завладяха нови сегменти в пазара в полза на Toyota. През третото тримесечие на тази година Toyota отбеляза най-висок обем на печалби в сравнение с всички световни автомобилни производители - 3.440 млрд долара.
В Америка сякаш са се примирили с неизбежното, защото все по-често четем анализи, в които се пита „значи ли нещо титлата производител №1 в света?" Сега в GM всички усилия са насочени за подобряване на ефективността на производството. Групата търси начини не толкова да запази първенството по производство, колкото да снижи разходите и да задържи пада на продажбите.