fallback

Първите зарядни за електромобили пристигнаха в България

FullCharger представи първата мрежа ChargePoint с три зарядни станции за електромобили в България.

Днес се състоя пресконференцията на компанията FullCharger International и местният оператор FullCharger България по повод стартът на изграждането на мрежа от зарядни станции за електромобили у нас. Към момента компанията, чиято централа се намира в Париж може да се похвали с над 1200 зарядни станции ChargePoint, монтирани в 117 града в 23 страни по света. У нас за сега са налични едва три такива зарядни станции, но плановете предвиждат до края на 2011 година броят им да нарасне значително. По-точно, през следващата година ще бъдат изградени 4 500 такива зарядни станции на територията на Румъния, Украйна, Гърция, Кипър и разбира се - България. "Това ще позволи, например на българите, използващи електромобили, да пътуват удобно в тези страни", коментират от FullCharger. За да бъдат електромобилите удобни, първо трябва да бъдат изградени зарядни станции за тях, уточняват от FullCharger. В момента този тип возила не са особено популярни у нас, но това ще се промени съвсем скоро. Още през следващата година в Европа ще стартират продажбите на няколко електрически возила, а според анализатори броят на продадените електрически автомобили в Европа през 2020 година ще достигне 15 милиона. За 2011 година се планират около 2 милиона продажби. България също има сериозни планове за електрическите автомобили. Още догодина трябва да стартира производството на електрически коли в Стара Загора. Там се предвижда да бъдат произвеждани по около 5000 такива возила годишно. В Пловдив пък се очаква да стартира производството на електрически таксита и маршрутки, а китайският производител Great Wall, заяви, че планира производството на няколко електрически модела във фабриката си в Ловеч. Сред присъстващите на пресконференцията бяха и представители на българското правителство, които обясниха, че България има сериозни традиции в производството на електрически возила и разполага с необходимата база. Посочени бяха фабриките за електрокари, за които има идея да бъдат превърнати в заводи за електрически автобуси и електрически сметосъбиращи машини. Как работи ChargePoint зарядното на FullCharger Зарядната станция е изключително лесна за ползване - убедихме се в това сами, след презентацията на FullCharger. За да стартира зареждането трябва да се доближи магнитна карта до устройството, която отключва специална ниша, в която се намира захранващият кабел. След като свържете возилото си към ChargePoint, устройството се заключва, докато не приключи зареждането. Водачите могат да бъдат уведомени чрез SMS или Email, когато електромобилът е напълно зареден. В интернет пространството ще могат да се проверяват наличните ChargePoint станции в страната, както и потреблението, което сте използвали и съответната цена за това. Къде ще бъдат интегрирани зарядните Зарядни станции ще има почти навсякъде - обществените паркинги, моловете, общинските паркинги и много други. На такива места ще бъдат изградени станции, които ще зареждат возилата за период от 4 до 8 часа (в зависимост от моделът електромобил). На магистралите, междуградските пътища и стоянките на такситата ще има бързозареждащи устройства, които ще пълнят батериите за период от 5 до 30 минути (в зависимост от моделът електромобил). Цената Според представителите на FullCharger International електромобилите ще гарантират с около 50% по-евтино придвижване, спрямо дизеловите возила. В последствие стана ясно, че пробег от около 150 километра ще струва между 12 и 15 лева, което надвишава неколкократно първоначалните очаквания. Все пак от FullCharger уточниха, че все още не могат да дадат точна сума, но поясниха, че цената на електрическата енергия в България е най-ниска в целия Европейски съюз, което гарантира изключителна рентабилност на електрическите автомобили у нас. Като начало ще се наблегне на изграждането на ChargePoint станции в градовете и след това по извънградската пътна мрежа.

Тагове:
fallback
  • #30
    Аноним ( преди 10 години )
    Идеята е много хубава, но не приложима, как човек да си купи електрическа кола със заплата 500лв??? тегли кредит?? а как ще го върне?? Единствено може да си зареждаме електрическото колело ако може да си го позволим!
  • #29
    ЧУЙ! ( преди 13 години )
    ТОВА СА ПЪЛНИ ЖУРНАЛИСТИЧЕСКИ ГЛУПОСТИ!КОЛА НА ТОК ГРАДСКО ХАРЧИ 10KWh на 100 км, което е 1.21 С ДДС НА НОЩНА ТАРИФА!!!!!ВСИЧКИ ЕЛ.МОБИЛИ СЪС 150-160 КМ ПРОБЕГ ИМАТ 16KWh-ви БАТЕРИИ!Много хора им се иска да вярвате, че е 15лв/100, а и отровният купол над градовете трябва да се махне!
  • #28
    sasa ( преди 13 години )
    Това е бъдещето. И то започва от последния месец на тази година та до края на 2012 та .Та до тогава ВСИЧКИ фирми пускат ел. модели и ще се опитат да ги наложат на пазара. Технологията се развива с дни.Вече има американски и китаиски модели с 250 - 300 мили преход с едно зареждане.Чудно ми ,че повече българи при споменаване на ел.автомобила скачат до небесата и не могат да повярват ,че да си купиш сега кола на бензин е все едно да си си купил фабрика на 8 септември 44 та. И колелото ще се завър
  • #27
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това все пак са станции за извънредни ситуации или просто да се дозаредят батериите частично за някакво време. Който има ел. кола ще си я зарежда в къщи и цената на 100 км. ще е далеч по-ниска.
  • #26
    Анонимен ( преди 13 години )
    10 лева на 100 километра?!! Къде е разликата със сегашните метанки и пропанбутанки. Да не говорим, че извънградско пасат 1.9 ТД харчи 4.5, което си е същата сума и пълни резервоара пъти по-бързо!!! ........................................Така е,аз 12лв. минавам 215-230км.малолитражка 80-90km/h
  • #25
    Анонимен ( преди 13 години )
    Опитвам се да си представя маршрут Видин-Варна с електричка....баси нема да ми стигнат парите за пътна помощ
  • #24
    Курти Курестия ( преди 13 години )
    глокти глокестия ядеше глокабийка с глоккума в глокило
  • #23
    pn ( преди 13 години )
    MOI, коментирали сме го многократно това. Пробвай да напишеш КОНКУРЕНТ с малки букви и се извини, след като видиш резултата.
  • #22
    MOI ( преди 13 години )
    конглокент - няма такава дума... спри да си измисляш щростотии
  • #21
    Анонимен ( преди 13 години )
    новото Polo 1,2 60кс харчи 4.6 БЕНЗИН! Така че тоя електромобил само някой заблуден еколог може да го купи...
fallback
Последни