Колата трябва да се появи на пазара през следващата година. Във VW върви сериозен процес на намаляване на обема и размерите на двигателите (така наречения „даунсайзинг”), но този процес ще стигне само до бензинови и дизелови двигатели с три цилиндъра.

Шефът на развойната дейност при VW, Улрих Хакенберг заяви, че „даунсайзингът” е достигнал на този етап своите граници. Той заяви, че във VW няма да последват примера на Fiat, където пускат нов двуцилиндров двигател TwinAir.
„Сега можем да правим промени само в разхода и динамиката, а не да намаляваме още повече двигателите”, казва Хакенберг. Според него, при Up! ще се използва „трицилиндров двигател, който ще бъде високотехнологичен и икономичен”.
Шефът на техническата част при VW Jetta,Михаел Хинц(Michael Hinz), призна, че във фирмата са експериментирали с двуцилиндрови двигатели, но са решели да поотложат във времето този процес и да поставят ударението върху усъвършенстването на двигателите с три цилиндъра.


2