IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В АвтоВАЗ разчитат Granta да постави ново начало

Новият модел на руската АвтоВАЗ наречен Lada Granta, ще бъде произвеждан серийно от идната година и ще замени „класиката” на руската фирма - 2105 и 2107.

В АвтоВАЗ разчитат Granta да постави ново начало
Последните два модела се произвеждат вече 30 години, практически без промяна. Механиката всъщност е още по-стара, като е създадена на базата на Fiat 124 („Жигули”) от 60-те години. 

Вярно е, че през годините за заместник на моделите 2105 и 2107 беше обявена първо Samara, по-късно и Lada 110/Priora, но производството на „класиката” не спря. 



Сега нещата трябва да бъдат променени с новата Lada Granta. Името беше избрано след конкурс сред руските граждани и след това прието от фирмата. Това не е нова тактика на АвтоВАЗ, а дълголетна традиция, защото по този начин преди повече от 40 години бе избрано и името „Жигули”, а по-късно и Lada. 

В анкетата са участвали около 48 000 руснаци, като са били предложени 170 000 имена. Автор на името Lada Granta е Павел Захаров, който за награда получи преди дни на Московския автомобилен салон Lada Kalina. 



Като видим снимките на Granta става ясно, че това не е изцяло нова конструкция. Колата е на платформата на Kalina, която обаче е модернизирана и според представителите на фирмата ще бъде „по-безопасна и комфортна”. 

Снимките показват, че Granta е взела много от частите на каросерията на седана Kalinа (тип 1118). Не може да се отрече обаче, че промените наистина са направили автомобила по-съвременни и модерен. 

От АвтоВАЗ искат с новата Granta 2190 да конкурират Daciа Logan в Русия. Renault, собственик на Daciа и в същото време на 25% от акциите на АвтоВАЗ, възнамерява да използва някои части от Ladа Granta за новото поколение на Dacia Sandero/Logan. 

Lada Granta (2190) влиза в серийно производство от 2011. Хечбекът и комбито на Kalina (1119, 1117) ще бъдат произвеждани също. Промените в Lada предвиждат през 2020 година на 3-4 изцяло нови платформи да се произвеждат 9 нови модели. Сега Granta се рекламира като първият от тях. 

Целта на АвтоВАЗ е през 2020 година да продава по 1.2 милиона автомобили. За тази година е планирано Lada да продаде около 580 000 коли.
0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Искаш да кажеш "да пиеш водКа от бутилка", нали? :) 160 не е много, защото това е външен размер и то на най-изпъкналата час, без огледалата. Дължината се компенсира с по-изправен стоеж и с по-висок багажник. Една кола винаги можеш да я удължиш. Но ширината не можеш да компенсираш.
  • #24
    2 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Нищо не съм измислял. Това са факти! И кой е класът на Ладата? "С"-клас ли? С годините този клас толкова е пораснал, че Ладата е като калинка. Когато настигнете с колата си една Лада не ви ли прави впечатление, че вътре хората почти опират раменете си и в същото време са съвсем близо до страничните прозорци.
  • #23
    11 rate up comment 4 rate down comment
    MAKKENA ( преди 15 години )
    За да я приемат Руснаците,трябва:1-Да е в класа на Лада.2-Да е хем същата,хем да е нова!3-Да има чертите на Лада,а да енов модел!4-Лада,затова е "мит",защото като я "наточиш",до който и нов и супер модерен автомобил да застанеш,ще гледат Ладата,и ще забравят да гледат новото,което прилича на другите нови... !!!Отива и всичко,като на Костенурката!!!http://bul-free.hit.bg/images/Ca_lada1L.jpgА това не може да се каже за всяка кола,някои като ги наточиш,са смешни!5-Да може като ладата,да се тунингова!Затова трябва да е красива,леко нова,с ретро и техно елементи,и да търпи на спойлери!Тогава ще е Лада!Така си я представям:http://pics.data.bg/categories/1/общи/77d269508ac438bde633fab6fa22a712/copy_of_mini_grantabmphttp://pics.data.bg/categories/1/общи/0e0e6468afd4de9f93b7bb2af50bc0a8/copy_of_copy_of_mini_grantabmp
  • #22
    7 rate up comment 1 rate down comment
    NikeX ( преди 15 години )
    Докато гледах снимките си мислех точно за същото. С едно малко по големи джнти ще е идеална. Тези ми се струва че са някаде кам 13
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    NikeX ( преди 15 години )
    Явно не си имал такава вектра.
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Бъчваря ( преди 15 години )
    За теб само ширината ли има значение? За 4 човека и 160 са достатъчни, стига мястото да се оползотвори добре. Е, ще има леки притеснения при превключването на скоростите, но това е цената. По-важни обаче са дължината на купето и донякъде неговата височина, защото съгласи се, руснаците не са дребни, а е трудно при нисък покрив да пиеш вода от бутилка примерно. А това, че колата е с голям просвет, е само плюс за Русия.
  • #19
    9 rate up comment 1 rate down comment
    MAKKENA ( преди 15 години )
    До "от:".Незнам откъде го измисли,че Калина е по щирока от Лада!По малък клас,да е по широк от по големия?!?Не си седял в Калина явно,нали пич?Нито багажника е същия,коленете ти опират,отпред е по тясно...,остави това което пише,че е по широка,ако е така изобщо,защото не съм се интересувал.Важно е практическото сравнение!това си е малък клас.
  • #18
    8 rate up comment 8 rate down comment
    ( преди 15 години )
    "Дебели *** с грозни жени" - ами те една част са българи, други италианци, чехи, китайци и въобще всякакви. Всеки е отишъл по някое време там. А ти си стой в изостаналата и корумпирана България и се надявай богатите да обеднеят.
  • #17
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Joro ( преди 15 години )
    Това за вектрата,че била здрава кола беше виц,нали?
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 15 години )
    Ами тясна си е Ладата! Не е била тясна през 60-те. Но сега е ултра тясна. Широка е 160 см. Калина е по-широка - 167 см. Рено Меган, например, е 181 см. Старият Фокус е 184 см, новият не знам колко ще е. Голфчето е 176 см. Мондео е 189 см., а Пасатчето е 182 см. Клио е 171 см. Фиеста - 172 см. Дори и Полчето е 168 см.