Honda CR-Z доказва, че хибридите могат да бъдат също толкова сигурни, колкото и конвенционалните. Резултатите й са подобни на тези при повечето по-нови модели на японската марка.
В три от тестваните модели ESP е серийно. При Citroën C4 електронната програма за стабилност на някои пазари ще се предлага срещу доплащане в базовото ниво на оборудване. Въпреки това автомобилът получава пет звезди от краштеста, защото се смята, че ще бъдат продадени много повече автомобили с ESP, отколкото такива без. Според разпоредбите на Европейския съюз от 2012 година всички нови автомобили трябва да имат серийно ESP, а от 2014 системата за стабилност става задължителна за всички автомобили.
Единственият автомобил от тестваните четири, който получава лоша оценка при удар отзад е Citroën C4. Затова пък C4 единствен разполага с ограничител на скоростта, който се настройва от шофьора (темпомат).
Скоро под името “EuroNCAP Advanced” ще се дават много подробни оценки на сигурността, както и на системите, които асистират шофирането. Първите резултати трябва да бъдат изнесени по време на автосалона в Париж (2 - 17 октомври 2010).
Euro NCAP Citroen C4 2010 Crash test
Euro NCAP Honda CR-Z 2010 Crash test


2