
От Ford планираха спад на продажбите в Европа през тази година, заради приключването на програмите за стимулиране продажбите на нови автомобили на главните европейски пазари.
В изявление направено в края на миналата седмица, Ингвар Свигум (Ingvar Sviggum) вицепрезидент на Ford Europe казва, че големите отстъпки в цените на новите автомобили водят до намаляване на печалбата от един автомобил. Според него от това губели фирмите, но също така и купувачите на автомобили, защото инвестицията която правят се обезценява много по-бързо.
Според Свигум, „необоснованото намаляване на цените” наранява репутацията на индустрията и отслабва още повече пазара.
В някои страни, в които програмите стимулиращи покупките на нови автомобили са приключили, като Германия, Италия, Великобритания и др., някои фирми предлагат свои модели с намалени от 30 до 50% цени.


3