След успеха на хечбека с пет врати, сега идва нова версия на Astrа- серийната версия на комби модела, който ще се казва Astra Sports Tourer, като продължава започналата промяна от Insigniа. Вече представихме този просторен, но в същото време динамичен модел.
.jpg)
Обемът на багажника ще може да се регулира от 500 до 1500 литра, като максималната дължина на пода на багажника може да достигне 1835 mm, което е с 28 мм повече от досегашната версия на Astra Caravan. Задните седалки се сгъват бързо и лесно със системата FlexFold, управлявана от багажника. От началото на идната година, към багажникът ще може да се интегрира и носач за велосипеди, наречен FlexFix.
Към системите улесняващи живота на водача можем да прибавим и активното окачване FlexRide, адаптиращите се фарове AFL+, както и системата Opel Eye, която с помощта на камери дава информация на водача за другите коли по пътя. Наред с двигателите, които вече знаем от хечбека с пет врати, при Astra ST ще видим и нов агрегат 1.4 Turbo (88 kW), който ще се комбинира с механична трансмисия с 6 степени.
.jpg)
Това е по-слаб вариант на сега известния 1.4 Turbo (103 kW). При комби версията системата Stop/Start ще се монтира на повече двигатели, като ще я видим дори при малкия турбодизел 1.3 CDTI (70 kW).
Наред с новата Astrа Sports Tourer, в Париж Opel ще представи и концепцията GTC Paris. Според неофициалните информации, това ще бъде първообраза на Astra с три врати. Засега подробна информация за GTC Paris липсва.
В съобщение за медиите от Opel казват, че автомобилът комбинира динамика и красота и има „драматичен дизайн”. Остава да почакаме за да видим версията на Astra с три врати.
Наред с тези два класически модели, Opel ще представи в Париж и електромобила Ampera. Това е европейската версия, двойник на Chevrolet Volt. За разлика от повечето разпространени хибридни автомобили, Volt не се задвижва и от двигател с вътрешно горене, а го използва само като генератор, който да зарежда акумулаторите захранващи електромотора.
.jpg)
Електродвигателят на Ampera има мощност от 110 kW (150 k.с.) и максимален въртящ момент 370 Nm. Захранва се от 280 литиево-йонни акумулатори свързани помежду си в Т-образна форма. Капацитетът им е 16 kWh, тежат 180 кг. Могат да се зареждат от стандартната електрическа мрежа и след това изминават без ново зареждане 60 км. Ако се включи бензиновият двигател с обем 1.4 литра, който да зарежда акумулаторите, колата може да измине без ново зареждане общо 550 км.

Ampera ускорява от място до 100 км/час за 9 секунди и може да постигне максимална скорост от 161 км/час.
В Париж ще покажат и новото поколение на Merivа с три нови дизелови двигатели. Така компактният MPV автомобил вече ще се предлага с три бензинови и пет дизелови двигатели. В Париж ще видим и моделите Corsa и Agila със системата Start/Stop. Всички двигатели ще отговарят на нормите за опазване на околната среда Euro 5.


0