
Заснетият по време на тестове нов Boxster показва, че промените в сравнение с актуалния сега модел няма да бъдат радикални. В същото време от фирмата казват, че всеки един от панелите на каросерията при новия Boxster е изцяло променен. Всеки от тях е по-лек от този който заменя.
Новият Boxster ще бъде по-дълъг и по-широк в сравнение със сегашния, като така ще се освободи повече място за бъдещия малък модел на фирмата (така наречения „baby Boxster”), който ще бъде правен на платформата на VW BlueSport и Audi R4. По-големите размери на новия Boxster ще позволят да се повиши обема в купето и ще доведат до по-голяма стабилност на автомобила при високи скорости.

Предната част на автомобила ще бъде променена, за да предпазва в по-голяма степен пешеходците при евентуален удар.
Най-голямата промяна обаче ще бъде при двигателите. Следващото поколение на Boxster ще бъде показателно за процеса на „даунсайзинг” на бензиновите двигатели, като целта е да се намалят вредните емисии и разхода на гориво.
Директорът отговарящ за разработката на Boxster, Ханс-Юрген Вьолер, казва пред изданието Autocar, че се обмисля използването на четирицилиндрови двигатели и дори на турбодвигател с три цилиндъра за новия Boxster. Според него Boxster с четирицилиндров двигател или дори с трицилиндров турбоагрегат, може да предложи мощност между 180 и 200 к.с и да има вредни емисии от само 180 г/км.

Вьолер припомня, че историята на Boxster започва с двигател с 200 к.с. и обем 2.5 литра и подобна промяна според него, би била приемлива за клиентите на Porsche. „Ние изпитваме голям натиск от институциите на Европейския съюз да намалим вредните емисии, но все още не сме решили докъде можем да стигнем в този процес”, допълва Вьолер.
Вчера шефът на Porsche, Михаел Махт потвърди, че фирмата ще произвежда серийно спортен електромобил. Явно нещата в Porsche се променят, сравнително бавно, но необратимо.


0