
Краш-тестът извършван от IIHS се различава от европейската версия, като американците имитират и преобръщане на автомобила през покрив.
При теста покривът получава удар в своя край, където е централната колонка. Силата на удара превишава масата на автомобила четири пъти. За да издържи теста, при този удар покривът трябва да се нагъне не повече от 12 см.
Mitsubishi Lancer се е справил отлично с това изпитание и е получил максималната възможна оценка.
Наред с това, за да получи Top Safety Pick, автомобилът трябва да разполага още в стандартното си изпълнение със система за стабилизация (ESP) и да е получил максимални оценки при тестовете за челен удар, удар отстрани и удар отзад.
Единствената забележка направена от експертите на IIHS към Lancer е, че при евентуален страничен удар, водачът може да получи лека травма в района на таза.
В съответствие с методиката на IIHS, челният удар става при скорост от 65 км/час, а страничният удар имитира удар от SUV или пикап при скорост 50 км/час. При теста имитиращ удар отзад, автомобилът е спрял и в него се удря специален панел със скорост 32 км/час.

