Колата ще има четирицилиндров компресорен двигател и движението ще се предава към 4-те колела (4х4). Mercedes-Benz A-Class AMG ще бъде на пазара около една година след появата на новото поколение на A-class, което се очаква в началото на 2012.

AMG A-class ще бъде модел, воюващ за нови пазарни територии. „Този автомобил ще отбележи едно ново начало за фирмата и ще покаже AMG в нова светлина, привлекателна за млади купувачи, които за първи път ще се включат в групата на притежателите на AMG автомобил”, казва новият бос на AMG, Ола Кялениус (Ola Källenius).
Инженерите от фирмата разположена в покрайнините на Щутгарт, вече са напреднали много при създаването на новия четирицилиндров двигател, който ще притежава и ново поколение на системата за директно впръскване на горивото. Новият двигател е създаден на базата на съществуващия агрегат на Mercedes M271 EVO и ще бъде първият от AMG, който ще получи технологията на вълново-пулсиращ компресор, разработена заедно с швейцарската фирма Hyprex.
Новият двигател ще има мощност около 270-280 к.с. Двигателят ще се комбинира с нова скоростна кутия с два съединителя и системата 4х4 на Mercedes-Benz , която е създадена за новия off-road модел GLC.
От AMG съобщиха, че ще пуснат своята версия на A-class първо с каросерия с пет врати. След това има вероятност да се прави и версия купе с четири врати - C117, която ще бъде на базата на концепцията F800 Style, показана тази година в Женева.
AMG A-class ще бъде предназначен главно за европейските пазари, но версията на купето с четири врати, описвана като „junior CLS”, която при серийното си производство ще носи името CLC, ще бъде продавана най-вече в Северна Америка, като нов опит на Mercedes да привлече нови групи от млади купувачи зад Океана.


0