Всъщност за първи път се заговори за Canyon още през 2005. След това обаче той остана на по-заден ред, след концепцията Beachcomber и кросоувъра Countryman.

Сега отново идва ред на Canyon с който от MINI искат да затвърдят позициите си в областта на динамиката и спортните автомобили. В моделния ред той ще бъде позициониран над Countryman, както бъдещото Mini Coupé ще бъде разположено над стандартния хечбек.
Много от механиката на Canyon ще дойде направо от Countryman – същата но скъсена платформа, същото окачване и редица общи части. Каросерията обаче ще бъде съвсем различна с много нестандартно решение за покрива и задната част. Canyon ще бъде и със системата ALL4 (4х4) още в стандартното си изпълнение.
Двигателите ще са два – бензинов турбоагрегат с обем 1.6 литра и мощност 208 к.с. познат от Mini John Cooper Works и двулитров дизелов двигател, най-вероятно от BMW X1.
Дочуват се информации, че с този модел е вероятно MINI да влезе в надпреварата WRC (World Rally Championship). От следващата година сериите WRC ще преминат към двигател с обем 1.6 и това дава добри шансове на експертите от Prodrive да направят от Canyon рали автомобил.
От следващата година капацитетът на завода на MINI в Оксфорд ще бъде напълно запълнен, когато започне производството и на Coupé и Roadster. Това е причина Canyon заедно с Countryman да бъде сглобяван от Magna Steyr в Грац, Австрия, като серийният автомобил ще излезе за първи път от завода през 2012.


0