Семейството на Peugeot 206 се разшири. След хечбека и комбито SW сега се появи и седан. Наистина той не е дело само на французите, а и на иранската фирма Iran Khodro. Всъщност засега Peugeot 206 седан се произвежда само в Иран.
Руският сайт Lenta.ru. публикува първи впечатления от новия автомобил, който тези дни се е появил на пазара в Русия с цена започваща от 12 300 долара. Иранското произведение на Peugeot 206 седан е предназначено главно за пазарите в Африка, Азия, Близкия изток и някои страни в източна Европа.
Естествено версията седан е създадена на базата на хечбека с пет врати. Трябва да се признае обаче, че на дизайнерите се е удало да „прилепят" багажника доста сполучливо. Автомобилът изглежда елегантно, като в някои ракурси дори прилича на умалена версия на лимузината Peugeot 607. Това е така, защото при задната част на седана е запазена стилистиката на хечбека - закръглени задни светлини, които преминават в задните калници. Конструктивно иранският седан се отличава малко от френския хечбек. Рамата и колелата са същите, а увеличената дължина е главно за сметка на задния превес, както при комбито Peugeot 206 SW.
В интериора също така няма забележими промени. На задната седалка е удобно, но само за двама пътници. Третият може да бъде само дете. Предните седалки са относително удобни, но късата част на седалката може да предизвика проблеми за по-обемни пътници. Може да има претенции към педалите. От една страна те имат доста дълъг свободен ход, а за момента на сцепление трябва да се гадае. От друга са прекалено близо един до друг и дори за човек с обувки 42 номер е трудно при „настъпване" на педала на спирачката да не засегне и този на газта. Седанът е доста практичен, като предлага багажник с добри размери - 384 литра. Отвора на багажното отделение е доста голям и удобен, като в това отношение превъзхожда дори някои модели от по-висок клас. Задната седалка се дели 2/3, като се създава доста голямо пространство и „проход" между багажника и купето, който може да поеме цял велосипед.
Видимостта назад не е лоша, но задните габарити не попадат в полезрението нито чрез огледалата за задно виждане, нито през задното стъкло, така че остава само да се помни, че този автомобил е по-дълъг отколкото ви се струва. При движение с по-висока скорост Peugeot 206 седан става доста чувствителен към неравносите по пътя. Това се дължи на мекото окачване. При гладък асфалт няма проблеми. Там където обаче асфалтът е „вълнист", има коловози и дупки, Peugeot 206 седан не е така уверен, като започва доста неприятно да се накланя и да тресе. Наред с това, при неравен път и по-висока скорост волана трябва непрекъснато да се коригира, дори при прав участък. Базовият двигател има обем 1.4 литра и мощност 75 к.с. Той е напълно достатъчен за да придаде динамика на седана, особено при градски условия. Неговата сила обаче е до около 4000 оборота, след което тягата му видимо отслабва. По друга е ситуацията на магистрален път, където започва да личи, че мощността му не е достатъчна. Дори на трета скорост автомобилът ускорява неуверено. Максималната скорост (макар да е давана от производителя като 170 км/час) трудно може да надвиши 150-160 км/час. Едва ли обаче бихте рискували да проверите дали ще я достигне, защото при увеличаване на скоростта шумът в купето става силен, а автомобилът тресе и пътуването става некомфортно. Спирачките са дискови отпред и барабанни отзад. ABS се предлага само с по-силната версия на бензиновия двигател с обем 1.6 литра. Разходът на бензин при базисния двигател е около 7.5 литра на 100 км в смесен цикъл.
Технически характеристики на Peugeot 206 седан
1,4л
1,6л
Дължина, мм
4188
4188
Широчина, мм
1655
1655
Височина, мм
1452
1452
Колесна база, мм
2442
2442
Обем на багажника, л
384
384
Обем на двигателя, см3
1360
1587
Мощност, к.с./об/мин
75/5500
110/5750
Максимален въртящ момент, Nм/об/мин
120/3400
147/4000
Максимална скорост, км/час
170
190
Ускорение от 0 до 100 км/час
14
11,3(13,7)
В скоби са данните за модификация с автоматични скорости