Вход   Регистрация

Mazda

7.8

Mazda 6

Закупена: 2016г., Пробег: 57000 км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
8
Оборудване
8
Пространство
10
Цена/Качество
8
Качество на материалите
9
Разход на гориво
3
Удоволствие от шофирането
7
От: Georgi
27.10.2017
1674 прочитания
13 коментарa
Какво не ти харесва

На кое качество на автомобила най-много държиш:

Начин на ползване:

Начин на каране:

Допълнителни бележки

Здравейте всички, Като резултат на една интересна дискусия от преди два дни в този сайт, относно няколко особености около новата Мазда 6 реших да пусна едно ревю. Ревюто се очертава доста дълго, но ще се опитам да съм представя подробно автомобила. Държа да кажа, че не карам постоянно автомобила, а го използвам от време на време и впечатленията ми се базират предимно на последното ми служебно пътуване по маршрута: Добрич – София (през Търново) и София-Добрич (през Тракия). Абсолютно същия като оборудване автомобил беше тема на ревю на Аутобилд само преди дни, който се интересува може да прочете повече на: http://www.autobild.de/artikel/mazda6-kombi-100.000-kilometer-dauertest-12728005.html Автомобил: Мазда 6, фейслифт на модела от 2012 година, 2.2дизел, 6 степенен автоматик, комби, 4х4, колата е с перманентно предно предаване и при необходимост електрониката включва и задните колела, тегло малко под 1500кг, резервоар 52 литра, багажник около 520 литра обем . Автомобилът е с най-високото ниво на оборудване ADVENTURE с включени всички екстри, закупен 2016 година с N1 сертификат за товарен автомобил, в момента на 57 000 км, каран предимно от един и същи човек. Цена на модела като нов: около 75 000лв. Настоящият модел на Мазда 6 е в продажба в България от 2012 година, 2015 Мазда предприеха много похвална стъпка като направиха смел фейслифт, с който вкараха система 4х4 и промениха вътрешната конзола, сменяйки буквално допотопната мултимедийна система с по-модерен вариант. Колата е атрактивен дизайн, 5 годишна гаранция и не на последно място: възможност за данъчен кредит при всички варианти: лимузина и комби, което я направи атрактивен вариант за закупуване от много фирми, включително и нашата, като годишния данък е от порядъка на 6лв. Моторизиране, трансмисия, разход: Двигателят 2.2дизел е нова разработка на Мазда, широко рекламиран е заради системата Скайактив, която горе долу е система за рекуперация на електрическата енергия и каквато е налична в повечето премиум марки от почти 10 години. Двигателят е доста тих, по спецификация 175 коня, с 480NM максимален въртящ момент, на книга е с ускорение от 9.1 секунди от 0-100км/ч и покрива Евро 6 нормите и без добавка на AdBlue, което определено е постижение. Автоматичната трансмисия за съжаление не е на нивото на двигателя и според мен причина за относително високия разход. Превключва доста добре, но колата работи при доста високи обороти, средно с около 300 оборота по-високи от тези на ZF кутията на БМВ F30, 2.0 дизел, което карам като лична. Допълнително трансмисията не реагира много добре при кикдаун, особено от ниска скорост, случи ме се колата буквално да забие нос при такова изпреварване. Мнението ми е, че Мазда трябва задължително да подобрят кутията, за да изстискат оптималното от добрия двигател и за да направят колата по-пъргава, за сравнение БМВ-то е със 184 коня, 380NM и ускорение 7.6 секунди от 0-100. Ако има нещо, от което истински не съм доволен от Маздата това е разходът: при пътуването ми до София при натоварения трафик през Северна България колата даде разход около 7.6/100, същото показа и на градско, което като разход е горе долу приемливо. Шокът дойде на връщане, когато тръгнах в 4 сутринта от София, с напълно зареден резервоар и ускорих колата малко повече по Тракия (макс 170 км/ч), като крайния резултат беше, че на ОМВ Ямбол, колата показваше 170 км остатъчно гориво и осъзнах, че нямам никакъв шанс да стигна до Добрич. Разходът беше около 11-12/100, което за мен е абсурдно, подобен висок разход е описан и от Аутобилд, което според мен прави колата абсолютно непрактична за пътуващите ежедневно на дълги разстояния, каквито пътувания се налагат при нас. За сравнение прилагам един линк с няколко средни разходи на тройката ми, засечени при нормално каране на 1000-км, относително бърза магистрала на около 300км и много бърза магистрала за около 40км, за разликата всеки може сам да си направи заключение. Теглото на тройката е почти еднакво с това на Маздата и както се вижда от снимките в линка разходът е с няколко литра по-нисък. https://1drv.ms/f/s!Ai4sMqoQTMi1gYstGjTq2sSigSKAVA Накратко: лично аз карам по около 6000 км всеки месец и подобен разход определено е нещо, което не бих търпял. Окачване, возия, система 4х4. Колата е с много добро окачване, возията е много мека и в това отношение Мазда са свършили добра работа, буквално не се усещат 19ките джанти. Колата може да е по-динамична, но това ще се реши с нова скоростна кутия и очакваното ново задвижваме, според източници, новата 6ца ще е с перманентно задно и ще стартира и предните колела при нужда. 4х4 системата работи много добре, в големия сняг зимата колата беше много убедителна. Проблемите, които сме имали до сега с окачването са лагер, сменен от Мазда гаранционно, моето лично мнение е, че това е заради големите джанти и качеството на нашите пътища, за това тройката ми е с 16ки и карам вече 274 000 км без да съм бутнал нищо по окачването. Другия проблем, който явно е масов, и който е описан и от Аутобилд са дисковете на спирачките – колата тресе, Мазда неофициално признава, че явно има проблем и препоръчва негаранционната им замяна с керамични италиански дискове. За 57 000 км проблем с дисковете е наистина абсурден, първа смяна според мен не трябва да е преди 100 -120 000 км. Интериор: Колата е с пълен кожен салон, изглежда добре, седалките са много удобни и не изморяват, изцяло електрически са, изкуствената според мен кожа е с добро качество. Като огромен плюс ще посоча огромното налично място около средната конзола, с което Мазда бие всички премиуми дори и две класи над нея, и което в момента се предлага само от моделите на Фолксваген. Мазда направи смела стъпка с големия ъпдейт на интериора при фейслифта, но все пак имам няколко сериозни критики: 1) навигацията е зле, когато зумираш не става гладко, често даваш за приближаване и в следващия момент виждаш само твоята улица, а не и съседните, или отдалечаваш и вече не виждаш нищо от съседните пътища и гледаш от супер високо, за система от 2016 година може да се иска много повече 2) дали някой може да обясни, защо при волан изпълнен с бутони, за да смениш от радио на usb трябва да минаваш през подменюта на мултимедия, а няма директни бутони 3) когато сменяш радиостанциите от волана попадаш на междинни честоти с лошо качество, докато когато ги сменяш от мултимедията попадаш на директните честоти 4) смяната на скоростите е лошо организирана: позиция P се явява крайна, а не позиция R, паркираш на успоредно или правиш много маневри напред/назад постоянно буташ лоста неволно до P, Мазда е добре да видят от КИЯ например, която е изкарала P на отделен бутон до скоростния лост. Лично аз бих препоръчал на Мазда да погледнат и шалтера на мигачи, прекалено лесно се включва на постоянен мигач, дори когато искаш да го натиснеш леко, за да даде само три премигвания. Таблото с инструменти като цяло е логично, нощем е добре осветено, прави ми впечатление, че телефонът ми много лесно се свърза със системата, която позволява предаване на музика от него или от youtube/sportify. Хедъп дисплея е плексигласов, общо взето нищо особено и определено не е на нивото на модерните системи с проекция, 1:1 е с този на Фолксваген и от време на време е малко дразнещ. Показва скорост и асистенти за безопасност. В момента като пристрастен казвам, че по-добра хедъп система от тази на БМВ няма, и Ауди и Мерцедес показват само навигация и скорост, докато БМВ показват музика, радиостанции и контакти за телефон. От системите за безопасност: колата има система за следене на лентата за движение и корекция, лично аз я изключвам, защото мразя постоянната вибрация на волана, всеки път когато неволно застъпя лентата, но явно работи добре, системата за кола в мъртвия ъгъл работи явно също много добре, автоматичната спирачка за предотвратяване на сблъсък за щастие не се е налагало да се включва, но като цяло Мазда е свършила много добра работа. Колата е с LED адаптивни фарове, системата е ок и превключва много добре, осветлението е на ниво, малък недостатък е, че не винаги включва на дълги на абсолютно празни междуградски шосета, но признавам че това е миниатюрна забележка. Заключение: Надявам се, че всеки с достатъчно търпение да прочете всичко това си е направил своите изводи. Дали препоръчвам автомобила: както обясних за моя начин на пътуване не върши работа поради разхода. Добре е да се съобрази и следното: за 75 000 лв без проблем може да се купи тройка premium selection на около 20 000 км с 4 години гаранция или пробег до 200 000 км и 100 000км безплатно обслужване на консумативи (което надвишава фабричната гаранция за километри на Мазда). Мазда направиха голяма стъпка с фейслифта, предполагам ще я продължат с новия модел, ако той е с перманентно задно и подобрена трансмисия, която да свали разхода определено компанията няма от какво да се притеснява при продажбите си. P.S. моля за по-малко сектанство в коментарите

Снимки

Прегледайте техническата характеристика

Реклама  


Коментари ( 12 )

Напиши коментар Влез

от: авто-фен ( преди 2 седмици )

Браво за ревюто, четох го с интерес. Най-вероятно няма да имам възможност да карам такава мазда, нито пък БМВ, но имам уважение и към двете марки и вместо да говорим глупости и да обиждаме коя каква била според мен е важно да се отбележат силните страни с уважение, както и е направено в ревюто. Затова поздравления за автора.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Man ( преди 2 седмици )

11-12л./100км при 170км/ч. категорично не е нормален разход за този клас. Това е нормален разход CX-5 бензин, но не и 6-ца дизел. Georgi е прав, че кутията играе роля за това.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 14  Отрицателни: 1

от: Браво ( преди 2 седмици )

И последно - разхода.
При 170км/h разход от 11-12 е напълно нормален за този клас коли.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Браво ( преди 2 седмици )

Браво за ревюто. Като собственик на две мазди, едната чисто нова твърдя, че е долу-горе така.
Забележки -
1. Не всеки харесва БМВ, може би затова не си купува. Защото и при тях има трески за дялане, даже доста повече.
2. Нищо му няма на лоста - стандартно е разположението на скоростите -PRND, не си карал друг такъв автомат явно. Свиква се.
3. Качеството на материалите след фейслифта е доста по-високо от 3-ката на БМВ.
4. Цената - топ изпълнението на Мазда е 75 хил, а Тройката започва оттам.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Georgi ( преди 3 седмици )

Такаж е, фактът е един - на ламарините цените падат неудържимо:))
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Man ( преди 3 седмици )

Разбрах те правилно още първия път, просто е коректно да се сравняват или само чисто нови коли или само втора ръка(били те и малко карани), защото по същата логика за 79000лв.(в мобиле.бг) можеш да си вземеш и новичка '15 530д LCI Ф10 на под 30к.км, която пък е доста повече кола от Ф30 20д, нали?
Поздрави!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 1  Отрицателни: 1

от: Georgi ( преди 3 седмици )

Man - аз имах предвид, че ако направиш малък компромис и вземеш БМВ на около 20 000км от дилъра в БГ, цената излиза колкото чисто нова Мазда, като БМВ то е с голяма гаранция и включено сервизно обслужване до 100 000км, но разбира се е личен избор и преференция за всеки. Roadrunner, напълно си прав грешката е моя за скайактив, има още една грешка - двигателят е 420NM, а не 480,както съм написал.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: Стен ( преди 3 седмици )

Александров,ти си тотал щета бе,човек...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: Roadrunner ( преди 3 седмици )

Skyactive не е система за рекуперация, ти говориш за е-loop или както там се изписва
ПРосто има повишена компресия или степен на сгъстяване, не съм сигурен кое точно е коректния термин. РЕвю-то е много подробно, за мултимедията може би трябва да се сърдиш на Вистеон, за мазда 3 е правена тук в БГ
Отговори
 
+10
 

Положителни: 10  Отрицателни: 0

от: Man ( преди 3 седмици )

Поздрави и за това хубаво ревю, след това на 20-ката! Мазда си имат своите трески за дялане, но като цяло носят много стойност за парите си (казвам го като собственик на CX-5, btw със същата кутия съм, но бензин). Примерна конфигурация с опциите на 6-цата в сайта на БМВ за 3-ката ще е около 100 бона за 20д. Разликата от 25000 е огромна. Аз примерно не бих я платил, щото за мен 3ката няма как да предложи толкова повече от 6-цата, че да оправдае надценката, но всеки си решава.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 15  Отрицателни: 1

от: e46 ( преди 3 седмици )

Хубаво е че имаш пари и си си взел бмв за лична кола и не си изперкал напълно като някой тойотаджия защото виждаш ясно разликата между Германия и Япония.За много фирми е изгодно да купуват японски кашони защото са евтини и са меко казано компромис но стават за служебни коли.И на мене би ми било лесно да накупя 3 такива таратайки че да ги блъскат по дупките със 170 някви такива като тебе и после да ги продам на 100к км.Но аз комчромиси не правя в нищо за това съм взел 3 голфа 7мо пок.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 17  Отрицателни: 19

от: Александров ( преди 3 седмици )

Да сравняваш БМВ 3-а серия с Мазда 6 е по-нелепо даже от това да твърдиш, че бялото е черно. Авторът моли за по-малко сектанство. с оглед на писанията му, това даже е нахално.
3-а серия е един скъп кошник, който нито вози добре, нито изглежа добре. Виж, да плашиш тинейджърките с "яката баварка" става, ама не всички са недораслеци . Качи се на твоето кашонче,мини 5хил. км. за няколко дни и после ги мини с Маздата. Ама преди това ще минеш през санаториум, защото твоята тройка ще те е разнебитила
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 13  Отрицателни: 16


Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising