IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Теста на ADAC за зимни гуми

Жълтите ангели са тествали 28 модела в размер 15 и 17 цола.

Теста на ADAC за зимни гуми


Мюнхен: Сняг, киша, лед, мокра настилка, сухи шосета – с това трябва да се справят зимните гуми в тестовете на ADAC. От общо 28-те тествани за тази година модели нито една гума не е получила максималната оценка „sehr gut“.

Във всеки размер има добри гуми естествено. В двата тествани размера има по три модели с оценка добър (“gut”), с които шофьорите могат да се чувстват сигурни през зимата.

При по-малкия размер (185/65 R15 88T) това са Dunlop SP Winter Sport 3D MO, които имат най-висока оценка на мокро (2,1), Goodyear UltraGrip 7+, която се държи най-добре на лед и Esa-Tecar Super Grip 7.

При по-големия тестван размер гуми (225/45 R 17 91&94 H) най-добрите три модела са Michelin Alpin A4, които въпреки сензационно ниската степен на износване получават най-добра оценка за поведение на мокра настилка, Continental WinterContact TS830P, които са най-добри на сняг и отлично балансираната гума Dunlop SP Winter Sport 3D.

Най-лоши резултати дават китайски модели като Star Performer Winter и Westlake SW601 Snowmaster, които например на мокър терен имат съответно с 18 и 22 метра по-дълъг спирачен път от най-добрите гуми в теста (от 100 км/ч до 0 км/ч). Автомобилът „обут“ с тези китайски гуми все още се е движил съответно със скорост от 46,5 и 52,2 км/ч в момента, когато би бил напълно спрял, ако е с някой от трите най-добри модела.

Такива драстични разлики в практиката може да са решаващи, дали ще се стигне до катастрофа или не.

Най-добре представилата се „всесезонна“ гума в теста е Goodyear Vector 4Seasons.

Вижте и подробните оценки на страницата на ADAC:

185/65 R 15 T

225/45 R 17 H

Тагове: adac
0 от 500
  • #24
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    А и не ми хвали последните модели на Пежо - 307 и 207. Те са с небалансирано окачване дори на суха настилка! Колата поднася изведнъж! Какво остава на сняг? Лично бях свидетел на подобен случай на едно кръгово кръстовище.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това на сняг ли? Каквато и гума да сложиш, не очаквай да се държи като лятна на сняг и да спираш след 40 метрра от 100 км/ч. Зимната гума е направена, да бъде по-добра от лятната на малък сняг, да изкачва леки баири, да спира по-добре и донякъде да държи колата в завои. Като искаш по-добро сцепление, има вериги и шипове.
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    2 ( преди 13 години )
    Да и аз това щях да кажа за Континентал. Но дори и в тоя тест са сложени сред най-добрите. Все пак това е комплексен тест и тук влизат не само изпитания на сняг и лед, но и по-важните според мен - сухо и мокро, които състояния на пътя преобладават при нашите зими. Това, че миналата година не можехме да се отървем от Лед и снаг не означава, че всяка година ще е така. Аз лично карах преди две зими с летни гуми и то в Стара планина и Родопите. Малкото сняг, който имаше за няколко дена не създаде ниkaкакъв проблем. Но следващата зима се наложи да карам една седмица с вериги върху летните гуми, защото не можех да издрапам един 20 метров баир. Оттогава вече се зарекох да карам само с зимни гуми, дори да няма сняг. Някой ще каже, че зимните се държат по-добре при температури под 7 градуса. Не съм много съгласен, защото дори летните GoodYear GT3 се държат отлично зимата при ниски температури и на сух асфалт, спрямо сегашните ми зимни Debica. Те от своя страна просто не държат колата в пътя при по-силен дъжд, дори и с малка скорост. Когато колата поднесе в остър завой, дори при отнемане на газта, тя продължава 1-2 секунди в права посока и навлиза в отсрещната лента. Решението е само едно когато сме с евтини зимни гуми, да не се правим на рали пилоти на мокро и сухо. За сняг Debica стават, но още ме е яд, че не дадох повече пари за по-маркови зимни гуми и тия ще трябва да ги търкалям още поне 2-3 зими.
  • #21
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да и аз това щях да кажа за Континентал. Но дори и в тоя тест са сложени сред най-добрите. Все пак това е комплексен тест и тук влизат не само изпитания на сняг и лед, но и по-важните според мен - сухо и мокро, които състояния на пътя преобладават при нашите зими. Това, че миналата година не можехме да се отървем от Лед и снаг не означава, че всяка година ще е така. Аз лично карах преди две зими с летни гуми и то в Стара планина и Родопите. Малкото сняг, който имаше за няколко дена не създаде ни
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    sinbad0 ( преди 13 години )
    а ти земи се събуди че живееш в минало свършено време.....
  • #19
    6 rate up comment 10 rate down comment
    sinbad0 ( преди 13 години )
    Бумера е с Дънлоп SP Sport winter 3D 225/50/17 много съм доволен,ако не си играя с *** на газта разбира се.....хехеЖена и кола дето не въртят ***,не ми ги хвалете......не са ми интересни
  • #18
    5 rate up comment 10 rate down comment
    .................... ( преди 13 години )
    TIRES-there's only one brand-Micheline
  • #17
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Subarufan ( преди 13 години )
    Съгласен съм с теб, че Суби имат много добро четворно задвижване и в комбинация с боксерен двигател(нисък център на тежестта) и симетричност стабилността е невероятна! Но все пак, всяко четворно или каквото и да е задвижване зависи много от сцеплението, .т.е от качествата на гумите. Виждал съм и Х5, и ГЛ и Q7 да се излагат заради лоши (летни)гуми...:)
  • #16
    16 rate up comment 8 rate down comment
    PiteAa ( преди 13 години )
    Пич, на Субито каквито и гуми да му сложиш, пак ще е като на релси. Това Симетрично 4Х4 е номер 1.
  • #15
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Subarufan ( преди 13 години )
    Мога от личен опит да препоръчам Мишлен Екс Айс 2. Субито е като на релси с тях!