IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda6 - тест-ревю

Какво предлага спортната лимузина на Mazda.

Mazda6 - тест-ревю
Mazda6 се появи преди около две години на пазара, а преди броени дни в Женева видяхме леко освежен фейслифт на модела. Всъщност освежаването е трудно уловимо, вероятно защото и настоящата версия може да се похвали с достатъчно модерен и запомнящ се дизайн.

Динамичните, дори спортни форми на Mazda6 се допълват от наличните 16-, 17- или 18-инчови колела, двата накрайника на ауспуховата система, едрата радиаторна решетка и издължените предни и задни светлини, като резултатът е спортен седан с елегантен стил.

Мощността, която може да се интегрира в колата, достига 185 к.с. при дизеловите агрегати и 170 к.с. при бензиновите предложения. Модификацията, която тестваме, е с 4-цилиндров 2.0-литров бензинов двигател, доставящ 147 к.с. и 184 Нм. Те са напълно достатъчни, за да ускорят дългата 4.75 метра лимузина до 100 км/ч за 9.9 секунди и да осигурят максимална скорост от 214 км/ч.

За по-претенциозните е наличен бензинов мотор с обем 2.5 литра, който изпълнява упражнението 0-100 км/ч за 8.0 секунди. Същото време изисква и най-мощната дизелова модификация, която обаче "гълта" значително по-малко гориво (средно 5.6/100).

В Mazda предлагат общо 6 различи двигателя за своята 6-ица. Най-икономичен сред бензиновите е 1.8-литровият двигател със 120 к.с., който харчи средно 6.8 литра на 100 километра, а при дизелите – 2.2-литровият със 125 к.с., който предлага средно потребление от 5.5 литра на 100 км (почти аналогичен разход на гориво с другите две по-мощни дизелови предложения).

Нека се върнем на модификацията, която изпробваме – 2.0 16V, 147 к.с. с ръчна 6-степенна скоростна кутия и Elegance оборудване (двузонов автоматичен климатик, подгреваеми и сгъваеми ел. странични огледала, електрохроматично огледало за обратно виждане, сензор за дъжд, кожен волан и скоростен лост, автопилот, 17-инчови лети джанти и други.)

С други думи, това е автомобил, предлагащ второ ниво оборудване и втория двигател (бензинов) в ценовата листа. Въпреки това удоволствието зад волана е значително. Колата "тегли" още от най-ниски обороти, има стегната возия, стабилно пътно поведение, директно управление, качествен и добре подреден салон с добра шумоизолация и достатъчно екстри, който предлага място за четирима едри пасажери и техния багаж.

По време на теста по натоварените софийски улици автомобилът харчеше по около 10 литра на 100 км, което съвпада с информацията от брошурата. Според нея при извънградско каране потреблението е 5.4 л на 100 км, а в смесен режим - 7.0 л на 100 км.

Предишните поколения на Mazda6, както и предшественикът им Mazda 626 се славят с изключително качествена сглобка, висока надеждност и не дотам завладяващи форми. От последното няма и помен в тествания от нас модел (2009), а гаранцията от 6 години и 150 хил. километра би трябвало да е достатъчен гарант за първите две изброени.

В момента крайните цени на Mazda6 започват от 34 158 лева за бензиновите модификации и от 37 492 лева за дизеловите.
0 от 500