IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Бъдещ завод в България или Румъния скара Skoda и Volkswagen

Все още няма решение коя марка от немския концерн ще управлява новата фабрика

Бъдещ завод в България или Румъния скара Skoda и Volkswagen

Компаниите Volkswageп и Skoda влязоха в спор, за това кой да контролира бъдещият завод, който Volkswagen Group ще открие в Източна Европа, съобщава изданието Automobilwoche.

Бъдещ завод в България или Румъния скара Skoda и Volkswagen

Още на 18 ноември изпълнителният директор на VW Group - Херерт Дийс, обяви, че концернът търси мято в Източна Европа за отваряне на нова предприятие, което да започне работа през 2022 г. Необходимостта от негово създаване се дължи на факта, че фабриката в Емден (Германия) ще бъде започне да произвежда електромобили и сглобяваният в нея VW Passat трябва да бъде преместен в завода на Skoda в Квасини (Чехия).

Съответно, новото предприятие ще започне да произвежда SUV-моделите Skoda Karoq и Seat Ateca, които сега се правят в Квасини. По информация на Automobilwoche, концернът обсъжда две възможности за изграждане на нова фабрика – България или Румъния, като планът предвижда отварянето на 5000 работни места.

Профсъюзът на компанията Volkswagen обаче настоява бъдещият завод да бъде контролиран от концерна, а не от Skoda. За да ускокои обстановката, председателят на Надзорния съвет на Volkswagen Group – Ханс-Дитер Пьотч, заяви, че все още няма крайно решение за това коя от марките в концерна ще получи контрола над новия завод.

Вариантът за отварянето на фабрика в Чехия отпадна, тъй като разходите за заплати на работниците са прекалено високи. Така основните възможости остават България и Румъния, но има и други опции – някои от сегашните заводи за двигатели да бъде пребразуван в производител на автомобили. Заводите в Полковица (Полша) и Дьор (Унгария) са основните кандидати за това.

Снимка: Skoda

 

Тагове: skoda volkswagen ag
0 от 500
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Прав си, в Северозапада не ядат асфалт.Там няма как да направят такъв завод.
  • #2
    27 rate up comment 1 rate down comment
    1111 ( преди 5 години )
    Сега е момента Бойко да използва добрите си отношения с Меркел и да се натисне с някакво лоби. Това ще е от огромно значение за БГ икономиката. 1 млрд. евро инвестиция + 5000 работни места само в завода, отделно още толкова в обслужващи фирми.За съжаление няма как да се направи в северозапада, по простата причина, че демографията не отговаря на изискванията.
  • #1
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В България е изключено да направят такъв завод. Тук няма кадри. А такова производство си иска доста специалисти от различни обладит и добре обучени техници каквито тук няма.