IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

Водещите производители обявиха сериозни амбиции при електромобилите, но все още не им се получава

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

През третото тримесечие на 2018 г. в цял свят са продадени 83 500 нови електромобила на Tesla. Това е два пъти повече от продажбите на марка като Jaguar, например. А само преди 6 години компанията на Мъск продаваше по няколкостотин коли на месец. С подобен ръст не може да се похвали никой, като той се сравнява с това, което е правил Ford в началото XX век.

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

Какво обаче се случва при останалите световни автомобилни гиганти? Повечето производители на премиум-автомобили обявиха, че пускат на пазара свой „убиец” на Tesla, но нещата някак си не се получават. Ето най-ярките примери в това отношение.

Jaguar I-Pace

Колкото и да удивително, Jaguar беше първият производител от този клас, който отправи предизвикателство към Илон Мъск. Британците по принцип са доста консервативна марка, но въпреки това направиха и пуснаха в серийно производство своя кросоувър I-Pace.

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

Засега продажбите на модела са доста скромни – от август досега те набравят около 300 бройки. Явно англичаните се сблъскват със същите проблеми, които имаше и Tesla при старта си. На хартия 90-киловатовата батерия е отлична, но в действителност пробегът на I-Pace е около 375 км, което е със 100 км по-малко от този на Tesla Model X, който на всичко отгоре е и доста по-голям на размери.

Audi e-tron

В началото на септември Audi представи своя първи електромобил, като премиерата му закъсня с повече от месец. Забавянето беше оправдано с ареста на вече бившия шеф на марката Руперт Щадлер, който е разследван заради скандала с манипулираните дизелови двигатели на Volkswagen AG.

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

На размери Audi e-tron е по-голям от Jaguar I-Pace, но е по-бавен както от британския SUV, така и от Tesla Model X. Това не попречи на германския електромобил да събере повече от 15 000 поръчки. Производството на модела обаче се отлага за неопределен период. Причините са два – проблем със софтуера, както и с батериите на LG. Явно впечатлени от интереса към e-tron, корейците вдигнаха цената им и сега преговарят с Audi за новите условия. А това ще забави допълнително появата на електромобила по пътищата.

Mercedes-Benz EQC

Отговорът на Mercedes-Benz беше ансонсиран доста отдавна, но машината се появи на бял свят едва през септември тази септември. Производството на електрическия кросоувър трябва да стартира през януари догодина, но проблемите се виждат отсега. Основният е малката батерия – нейният капацитет е 70 кВт/ч. За сравнение, при Tesla тя е 75 кВт/ч при по-слабите версии и 100 кВт/ч за най-мощните.

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

Другата основна разлика е, че Tesla разработва Model X изцяло като електромобил. При Mercedes EQC трябва да се случи същото, но не е точно така. Оказва се, че кросоувърът няма типичния за електромобили преден багажник, тъй като се сглобява на конвейр, използван за бензинови модели от този клас. А тяхната конструкция е съвсем различна.

BMW iX3

Баварците също се пробват в този клас с електрическия си кросоувър BMW iX3, който обаче предизвиква няколко въпроса. Първият и основен е, че това всъщност е само концептуален модел, който ще се появи в серия едва през 2020 г. А тогава Tesla ще подготвя за излизане на пазара второто поколение Model X.

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

Второ – баварецът не е конкурент дори на сегашния Model X, тъй като батерията му е слаба колкото тази на Mercedes (70 кВт/ч). И трето – iX3 е изграден на базата на стандартния X3, който е оборудван с традиционни двигатели с вътрешно горене.

Porsche Taycan

Това е единственият достоен конкурент на колите на Tesla, поне като характеристики. Той може да се сравнява с Model S и дори го превъзхожда по различни показатели. Немците са накарали своя електромобил да работи под напрежение от 800 волта (при Tesla то е 400), което повишава мощността на зареждане. Само за 15 минути акумулаторът на Porsche ще може да се запълва до 80%.

„Убийците” на Tesla зациклиха на място

Проблемът обаче е другаде. В Porsche искат да накарат клиентите да забравят за Tesla и да изберат нейния електромобил. А това означава, че Taycan трябва наистина да бъде впечатляващ. Само че, поне до момента серийният вариант все още не е показан. Няма и конкретен срок за неговата поява на пазара. Което явно означава, че електромобилът все още не е готов.

Всичко това показва, че засега желаещите да си купят премиум-електромобил трябва да изчакат. Или да се наредят на опашката за Tesla, чиито модели, въпреки всички закани и обещания, все още нямат реална конкуренция.

Снимки: Производителите

Тагове: tesla
0 от 500
  • #3
    7 rate up comment 25 rate down comment
    Turbo ( преди 5 години )
    Като излезе Порша,теслата ще се продава само в Щатите..в Европа няма да я купи никой..
  • #2
    30 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 5 години )
    Вижда се колко неподготвена е Европа за производство на електромобили.
  • #1
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Цигойнер ( преди 5 години )
    Интересна статия. Само трябва задължително да се ДОБАВИ и фактът, че зарядните станции вече са построени на Тесла. А...и недай си боже Мъск да построи през 2020 и гигафктори по границата Германия/Франция - е тетогава ще стане тегаво за всички. Това е лошото, без конглокенция - всички ние губим :-(