IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, но само защото ще се изчерпят изкопаемите горива

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, коментира Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

Химик: Електромобилите замърсяват три пъти повече от бензиновите

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. Голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат. При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.
 

0 от 500
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Знайко ( преди 4 години )
    Ок. Електромобили -ще ни задължат тъпите правителства. И какво правим с трактори, камиони,кораби и самолети? Над моя град по трасето Буглокещ Истанбул на всеки 2 мин. минава самолет. Това са хиляди тонове гориво всеки ден! Най -лесно е да притиснеш обикновения гражданин. Хайде да видим как ще стане това с еврейските корпорации...
  • #26
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Kaligula ( преди 4 години )
    Господин мермерски случайно или не произвежда и продава добавки за горива така че и виждам голям конфликт на интереси и не зачитам неговото мнение за меродавно
  • #25
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Т101 ( преди 4 години )
    Пълни глупости, наполовина от незнание, наполовина нарочно.Явно не знае колко енергия, вода и ресурси отнема производството на ДВГ.Лития не замърсява, нито добива му.Зависи от енергийния микс на държавата.Дори при 100% фосилно гориво, КПД на електрическия автомобил е поне 80% заедно с преноса и зареждането.КПД на автомобил с ДВГ е около 10% без добива, производството и доставката на гориво!Тоест, при добив на електричество от петрол имаме 9 пъти по-високо КПД на електромобила.
  • #24
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Дедо ( преди 5 години )
    Като свършат горивата, лития, мития и т.н. ви чакат магаренцата, муленцата и конйевете - абсолютно био, рециклируеми, разграждащи се, еко и възобновими източници на транспорт :)А дотогава ще ***, щото колкото повече умници, толкова по-зле за всички ;)
  • #23
    11 rate up comment 17 rate down comment
    До: оня ( преди 5 години )
    Що не пишеш, като тинтири бе?Мислиш ли, че би заблудил някой? Батериите на електричките се рециклират. Металите в тях се ползват повторно и така почти нищо не се губи за разлика от твоя тракалник, който от създаването си до края на жизненият цикъл замърсява и трови. И торови в населените места, а не някъде извън тях. Правиш ли разлика?
  • #22
    10 rate up comment 7 rate down comment
    до оня "умник&a ( преди 5 години )
    *** много бързо смени плочата "умнико". Нали пишеше за ел. енергия. Усети се какви си написал и сега смени плочата с рециклиране, а? Е и там има доста да се пише. Освен енергията, която е нужна, там също се замърсява ок. среда "умнико".А огромната ИдиОтия за ВЕЦ-те и ел. енергията има ли нуждада коментираме?Изобщо замислял ли си се колко енергоемко и замърсяващо е производтсвото и експлоатацията на автомобил с ДВГ? Това е един непрестанен цикъл на замърсяване от първия до последния ден!
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Още един самозван "експерт". Защо ли няма никакви следи он "научно изследователската" му дейност в интернет?
  • #20
    18 rate up comment 15 rate down comment
    оня пак ( преди 5 години )
    За изцяло синтетичните горива и масла май не си чувал, или по-скоро не искаш да чуеш, а малоyмнико ? За факта, че отделените газове от ДВГ, могат да бъдат преработвани от растенията, май пак се правиш на луд ? Щото всичките токсични л****** от литият, не мгоат да бъдат преработвани. Това, че в нормална среда, когато литият направи контакт с кислород, веднага се пали май също не е важно, а ? Карай си педалския миксер, и ни остави нас нормалните хора, да си караме истинските автомобили !
  • #19
    16 rate up comment 11 rate down comment
    оня пак ( преди 5 години )
    Ами ако не си наясно (не си естествено) малоyмнико, над 70% от автомобилните агрегати в момента, се произвеждат от рециклирани материали. Повече от 80% от маслата са произведени от преработени вече моторни/трансмисионни/хидравлични масла. Добивът и производството на петрол и респективно горива вече е до толкова усъвършенстван, че е *** да се сравнява с добива и обработката на литият. Да добавим ли, че горива и масла могат да бъдат изцяло произвеждани и от различни култури, като рапица ?
  • #18
    18 rate up comment 7 rate down comment
    до.. оня..."умн ( преди 5 години )
    Ами от каквото се добива енергията за производство на ДВГ, от каквото се добива и енергията при добива на петрол, от каквото се добива енергията за преработката му, от каквото се добива и енетгията за производството на ск. кутии, от каквото се добива енергията за производството на масла и филтри. Схващаш ли накъде бия "умнико"? А не на последно място виж какъв е дела за потбербление на електричество "умнико". На домакинствата се пада около 30%, останалото се разпределя по други отрасли "умнико"!