Вход   Регистрация

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване
 

Цената е определяща, но не само тя е важна при автомобил от този клас

Преди няколко години маркетолозите на автомобилните компании направиха гениален ход, като измислиха понятието „кросоуър”. Така на базата на автомобили от B- и C-сегмент масово започнаха да се появяват нови модели, които получиха по-голям пътен просвет и система за задвижване на четирите колела. Реално техните оф-роуд способности не са нещо впечатляващо, но това не беше най-важното в случая.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

Същите тези маркетолози направиха нов удар, като въведоха ново понятие „кросоувър с предно предаване”. В този клас влязоха както някои от предишните модели, на които беше премахнато задвижането на четирите колела, така и автомобили само с предно предаване, които вече са по-високи. И тяхното търсене непрекъснато се увеличава.

Тук идва логичният въпрос „Какъв е смисълът да имаш кросоувър със 4х4, след като за по-малко пари може да придобиеш подобен модел с предно?” Предимството е ясно – задвижването на четирите колела в някои ситуации е безценно, но какви са недостатъците? Ето 11 причини, поради които кросоувърът с предно е по-добрият избор.

1. Автомобилът с предно предаване е значително по-евтин от този с 4х4. При това той може да се намери в базова версия, докато за двойното предаване са достъпни само „средни” и „високи” нива на оборудване.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

2. Автомобилът с предно предаване е много по-лек от този със задвижване на двете оси. По-малкото тегло позволява по-добро ускорение и спиране в градски условия, което води и до съхраняване на компонентите. Накладките, например, се изхабяват по-бавно.

3. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за експлоатация. Разходът на гориво е по-малък, а това не е за пренерегване при непрекъснато растящите цени. В случая определящо е теглото на кросоувъра.

4. Автомобилът с предно предаване е по-евтин за обслужване. Отсъствието на някои агрегати опростява, поевтинява и ускорява процеса на техническото обслужване. Да, маслото в трансмисия на машината с 4х4 може да не сменя толкова често, но проверката на нивото в редукторите си е работа, за която в сервиза взимат пари.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

5. В повечето случаи автомобилът с предно предаване с аналогичен двигател на този с 4х4 ще ускорява по-бързо. По-малкото валове и редуктори развъртат двигателя по-бързо. При кросоувъра с 4х4 предимството е при хлъзгавата настилка.

6. Автомобилът с предно предаване е по-наджден. Тук нещата са ясни – колкото по-малки агрегати и детайли има, толкова шансът за подвреда е по-малък.

7. Автомобилът с предно предане издава по-малко шум и създава по-малко вибрации. Причината е същата – по-малко детайли.

8. Автомобилът с предно предаване има по-голям ресурс на двигателя. Това се дължи на факта, че той е подложен на по-малки натоварвания.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

9. Каросерията и окачването на автомобила с предно предаване се износват по-малко в сравнение със този с 4х4 при еднакъв пробег на двете машини.

10. Поведението на автомобила с предно предаване по хлъзгав път е по-предсказуемо, отколко това на кросоувъра с 4х4, тъй като при внезапно заключване на задната ос шофьорът може да остане изненадан.

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване

11. Автомобилът с предно предаване не създава у водача илюзията, че ще премине навсякъде. Поне на теория, това означава, че могат да се спестят време, нерви, сили и пари, които ще бъат изхабени, за да се изтегли затъналата някъде машина.

Снимки: Производителите
 

Реклама  


Купи кола

  • Citroen Xsara 1.6i-АВТОМАТИК

    3500 лв.

    дата на произв. - януари , 2004 г., пробег - 138000, С.к - Автоматична, цвят - Светло сив

  • BMW 318 Ci

    4200 лв.

    дата на произв. - ноември , 2000 г., пробег - 246500, С.к - Ръчна, цвят - Сив

  • BMW 320 i 6 цилиндъра

    2200 лв.

    дата на произв. - май , 1994 г., пробег - 254760, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Audi A4 2.0TDi Германия

    14999 лв.

    дата на произв. - септември , 2011 г., пробег - 237000, С.к - Ръчна, цвят - Черен

  • Mercedes-Benz E 220 2.2 CDi Германия

    28500 лв.

    дата на произв. - август , 2012 г., пробег - 150000, С.к - Автоматична, цвят - Графит

  • Peugeot 308 2.0 HDi Германия

    8200 лв.

    дата на произв. - юни , 2009 г., пробег - 180000, С.к - Ръчна, цвят - Бордо

Виж всички обяви

Коментари ( 35 )

Напиши коментар Влез

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Гошенцето кара немски нов внос от Фолк с Ваген!
Раздава го богаташче, защото в махалата е с най-убавата кола. Това, че не го слуша много главата го мисли, че е бонус в живота.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Гоше, а ти каква кола караш, и мислиш ли си, че си хванал Господ за шлифера?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Нищо им няма на 20-годишните Субарута! Супер са си. Вървят си и изобщо не ги бъркат годините. Че и са проходими на всичкото отгоре и пресечени и трудни терени не им се опират само да си с добри гуми. Работна непретенциозна кола. Немците нямат аналог на Субару. Имат някакви кекави градски СУВове и толкова.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

И какво им е на 20-годишните Субару-та. За един преател питам само......
Отговори
 
+2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

*** де билските причини!!! Защо направо не сравните Г - класа или Ленд Крусер със Смарт, след като се оказва, че фактора проходимост няма никакво значение за вас хахаххха.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Гошо ( преди 1 седмица )

Анонимниче книжка съм изкарал преди 21 години.
Пари и акъл имам достатъчно за да не си купя 20 годишно супару от горубляне и да си мисля че съм хванал господ за шлифера.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 2  Отрицателни: 4

от: Комедианта-модераст ( преди 1 седмица )

дежури денонощно и трие безогледно всичко, което е в разрез със смешната му статия!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Гошо ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Анонимник в туба е пълно с клипчета как дъстъра прави смешни доста "доказани" 4х4.
На на супаруту освен големи претенции, голям разход и скъпа подръжка му е голямо и стадото с "новите" 20 годишни тояги. С какво да го сравня, като по улиците се движат само такива а в БГ се продават по 6 бр. нови на година.
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 3  Отрицателни: 8

от: DE ( преди 1 седмица )

Once you go SUV, you never go back.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Това за джипката, че колкото била по-проходима толкова по-далече трябвало да ходи трактора не се отнася за джипките, а за празните глави на някой драйвери. От водача зависи колко далече ще ходи трактора. Като знаеш възможностите на това което караш, никой няма да те дърпа. повечето обаче надценяват колите си и после почват оправдания, че колата това, колата онова. Не колата, а водача не го слуша главата. като караш с акъл няма да имаш проблеми.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Гошо, смешника си ти с този турски клип на офчари! Сравняваш 20 годишно Субару с нова кола. И понеже те виждам, че си простовато момче, разбрали защо успя да го дръпне изобщо? Не, нали щом го пущаш видеото. И не си измисляй име, гошо при условие, че си мюмюн, ахмед или мустафа. Та да ти кажа защо фесче мамино! Защото на Субаруто съединителя му беше заминал. Видя ли как изпуши? Първо тръгна да го тегли, но съединителя просто отказа започвайки да се трият дисковете и да пушат.
Анадънму?
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Колкото по-проходим е джипа,толкова по-далеч трябва да стига трактора! За съжаление истинският джип на приемлива цена е Лада Нива....
Отговори
 
+7
 

Положителни: 10  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Който иска истински СУВ с истинско 4х4 си взема Форестър и не се занимава с глупости. Паркетниците дали са с предно или 4х4 няма особена разлика освен в цената. Това е положението другарки и другари!
Който разбира на Субару се спира.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 8  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Никой не си е купил кола с предно защото много му харесва, всичко е до липсата на пари!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

въпросът не е кой какво може да си позволи а кое е по практично.
толкова ли ти е трудно да вденеш?
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: ко ( преди 1 седмица )

философе,като не можеш да си позволиш джип,си взимай ван на газ и предно тогава :д
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

По принцип кросоувърите са по-опасни от останалите автомобили поради високия си център на тежестта. Кросоувърите с единично задвижване пък, са два пъти по-опасни от стандартните.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 14  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

факте и какво че на запад предпочитат сув?
какво от това? на други места пък ну ги искат. това е мо.да която ще отмине. минивана е по практично от всякъде за дълъг път. това е факт а не твоето което е констатация.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

До НЕразбирача на хибридите с Lexus RX450h

Не си се качвал никога на хибрид на тази японска марка. Ако се беше качвал нямаше да напишеш такава велика глупост, че батерията свършвала и оставал само на предно. Батерията можеш най много до 20% да е изтощиш лъжецо. Преди да ги стигне обаче от ДВГ започват да се прехвърлят енергийни потоци, които започват да я зареждат. Другия път по-леко с лъжите защото тук има хора които е имат тази кола!
Отговори
 
+8
 

Положителни: 15  Отрицателни: 7

от: Факт! ( преди 1 седмица )

По долу писалите нямат връзка с реалността в Западна Европа SUV са предпочитани никой не ще повече миниванове.Естествено българина живее на гарубляня и си няма представа от съвременният автомобилен пазар.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 11  Отрицателни: 7

от: Аматьори ( преди 1 седмица )

При коли с еднакви двигатели,на светофар четворката ще изяде с парцалите кола с предно. Какви глупости пишете в точка 5.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: Друг анонимен ( преди 1 седмица )

До "разбирача" на хибридните СУВ-чета: за това ли при Lexus RX450h след около 15 мин буксуване в снега (не почистена улица в кв.Бояна, София) батерията сдава багажа и остава само на предно?
От практически опит ти го казвам, иначе на теория звучи прекрасно.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 10  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Явно автокомедия получават сериозни пари от Renault-Nissan и PSA за да пропагандират подобни твърдения. Най-смешното е че са сложили за заглавна страница точно кола, която е САМО с предно, но струва колкото AWD и сами опровергават аргумент 1. от статията!
Отговори
 
+12
 

Положителни: 17  Отрицателни: 5

от: Овчарче ( преди 1 седмица )

Една лъжа повторена 11 пъти става истина.
Отговори
 
+13
 

Положителни: 16  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

11 причини да изберете кросоувър само с предно предаване и 111 причини да не се занимавате с подобни глупости (уж СУВ ама на предно).
Отговори
 
+18
 

Положителни: 20  Отрицателни: 2

от: de ( преди 1 седмица )

"Преди тази статия, трябва да има друга
20 причини да не караме SUV."

Абсолютно е така! + това изключително зависи за какви цели се купува сувЪ. Ако е за града кви 4х4 и 8х8.. добре че ще излезеш от една преспа по-лесно зимата - е за това си заслужават всичките недостатъци на двойното задвижване!
Но ако се ходи с него по черни, офф роуд и т.н. и се минава през проходи зимата и т.н е съвсем друга бира.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 13  Отрицателни: 3

от: bg ( преди 1 седмица )

ако ще е SUV, трябва да е 4х4, па ако ще само електронно, все ще помогне на дъжд и сняг...
Отговори
 
+8
 

Положителни: 13  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Преди тази статия, трябва да има друга
20 причини да не караме SUV.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 20  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Прав е колегата под мен! При СУВ хибрид от Тойота/Лексус тези неща не важат по простата причина, че там нямаш увеличение на теглото, нямаш кардани и диференциали. Японеца го е решил проблема интелигентно. На предната ос е ДВГ, а на задната са двата ел.двигателя/генератора. Разпределението на тежестта е перфектна между двете оси и само на задна ос имаш над 1000Нм въртящ момент. Точно при изкачване, теглене или ускорение тези Нм помагат страшно много. Отделно имаш постоянно 4х4 по всяко време!
Отговори
 
+18
 

Положителни: 22  Отрицателни: 4

от: БГ ( преди 1 седмица )

Пълни глупости,не знам дали има разлика в цената на сервизното обслужване на 4х4 или на 4х2,по-малко разходи по обслужването или сервизни отстъпки.Единствено първоначалната цена на 4х4 е по-висока,и както е писал колегата по-долу,липсата на блокажи обезсмислят покупка на "джип"4х4,по добре ван или трактор 4х4
Отговори
 
+8
 

Положителни: 13  Отрицателни: 5

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising