IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi представи електрическия си кросоувър

Продажбите на e-tron в Европа стартират до края на година

Audi представи електрическия си кросоувър

В Сан-Франциско се състоя световната премиера на първия сериен електромобил на Audi –кросоувъра e-tron. Моделът е оборудван с два електромотора, електрическо задвижване на четерите колела и уникална система за рекуперация на енергия с 3 режима на работа.

Audi представи електрическия си кросоувър

Дължината на Audi e-tron е 4902 мм, широчината - 1938 мм, а височината – 1664 мм. Така по габарити електрическият кросоувър се разполага между моделите Q5 и Q7. В салона има място за 5 пътника, а обемът на багажника е 600 литра.

Дизайнът на e-tron е в стила на другите кросоувъри на Audi. Сред особеностите е осмоъгълната решетка на радиатора с активни елементи, дневните светлини, напомнящи индикатори за зареждане, черните лайсни в долната част на вратите, указващи разположението на акумулаторите, а също така и задните светлини, символизиращи пълното зареждане на батериите.

Сумарната мощноста на двата електромотора – по един на всяка ос, е 360 к.с. и 561 Нм ъвртящ мометт. В режим overboost за 8 секунди мощността достига 408 к.с. и 600 Нм. при равномерно движение работи само единият електромотор – този на задната ос, като целта е икономия на енергията. Системата за рекуперация осигурява възстановяване на 30% от заряда.

Ускорението от 0 до 60 мили в час (96 км/ч) отнема 5,5 секуди, а максималната скорост достига 200 км/ч. Заявеният пробег по новия цикъл WLTP е 400 км. Батерията с капацитет 95 кВт/ч се зарежда от стандартно зарядно с мощност 11 киловата за 8,5 часа. При използване на 150-киловатова станция – до 80% от акумулатора се пълни за 30 минути.

Audi представи електрическия си кросоувър

Audi e-tron е оборудван със система за електронен контрол на устойчивостта с 4 степени, както и с 7 режима на работа на управляващата електроника. Пневматичното окачване на кросоувъра може да регулира височината на каросерията в пределите на 76 мм – в режим off-road то първоначално се вдига с 35, а след това с още 15 мм. При движение със скорост 120 км/ч се спуска с 26 мм.

Електрическата система за задвижване на четирите колела e-tron работи аналогично на quattro ultra – електромоторът на предната ос се задейства при значителна загуба на сцепление на задните колела или при рязко натискане на педала на газта.

Управлението на основните функции на електромобила се осъществява с помощта на два дисплея на системата MMI с диагонал 10,1 и 8,6 инча. Първият отговаря за настройките на навигацията, на бордовите системи на кросоувъра, на информационно-развлекателната система, а вторият – за климатика. В MMI е интегриран гласов асистент Alexa със стандарти за връзка LTE Advanced и Wi-Fi. Навигацията може сама да избере маршрут, като използва информация от предишни пътувания и отчита местоположението на зарядните станции.

В оборудването на Audi e-tron влиза адаптивен круиз-контол, работещ както в задръствания, така и на шосета. Той може да се настройва спрямо средната скорост на движение и да намалява при достигане на завои. Има още асистент за паркиране и система за помощ при движение на заден ход.

Audi представи електрическия си кросоувър

Сред опциите за модела са камери за страничен обзор, които сменят стандартните огледала. Картината от тях се предава на OLED-дисплеи, интегрирани във вратите.

Производството на на Audi e-tron вече стартира, а доставките до крайния клиент са планирани за средата на 2019 г. Цената в САЩ започва от 74 800 долара, докато в Европа тя е 79 900 евро.

Снимки: Audi
Още снимки – в галерията горе.


 

Тагове: suv audi e-tron
0 от 500
  • #30
    4 rate up comment 1 rate down comment
    GT ( преди 5 години )
    Смешника си ти, поне кажи кои са тия играчи ?
  • #29
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ей жълтииии, казах ви, че големите играчи като влязат в играта, ще се надрискате.Смешници.
  • #28
    10 rate up comment 2 rate down comment
    GT ( преди 5 години )
    Япония е най-големия производител на автомобили!Това няма да се промени и в новата ера на електромобилите и такива с водородни клетки.
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    фермера ( преди 5 години )
    Колко струва тази електричка ще се разбере когато измине 200к километра.При ТЕСЛА загубата на капацитет е 10%.Регенерирането е много сложно и едва ли са постигнали 30% пишат.По интересни е дали има преден багажник защото Мерцедеса няма.
  • #26
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много бързо китайчетата са им го направили. Браво на братският китайски народ, както и на лекарите, инженерите и студентите на меркел, които лепят емблемите на четирите нули, т.е. двойното WC.Ей това е немската сила на автомобилостроенето. Сила отвсякъде!Машала амса.лаци! Лошото е, че прецакахте не само себе си, но и цял континент!
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 думи ( преди 5 години )
    Не, братле, "оризарето и хамериканцето" може и да "си лаят", но проблемът е, че немците, в момента(те са в частност), но и европейците, като цяло, се явяват догонващи в новите технологии на автомобилостроенето. Далеч съм от мисълта, че "правят легени, които за нищо не стават", но: електрозадвижване, хибриди, плъг-ин хибриди, горивни клетки, автономно задвижване, не са силата на тези производители. А, поне за сега, автомобилостроенето върви натам. Те са зле
  • #24
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Много ги бива немците в пропагандните партенки, обаче по въпроса кой произвежда батериите мълчат като наакани. Samsung, LG или някой от китайците? На кой залагате?
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Американския EPA тест за пробег е единствения близък то реални условия. Европейското WLTP дава нереално надути цифри, както беше и NEDC преди него.
  • #22
    3 rate up comment 7 rate down comment
    С 2 думи ... ( преди 5 години )
    оризарето и хамериканцето си лаят, немците си вървят напред ...
  • #21
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Американските тестове за разхода са с 13% по-високи от тези на WLTP, а разликата със стария европейски стандарт NEDC беше 30%.Значи от 400км по WLTP се вадят 13% или 360км по американски ЕРА стандарт и това с 95квтч батерия.Тесла Модел Х с 75ктвч батерия 375км по ЕРА!!!