Японският производител Subaru разкри в каква посока ще продължи да се развива през следващите 7 години. Компанията вече е готова с основните си оръжия, на които ще залага в близко бъдеще. А те са добре познати не само на феновете на марката.
Платформа SGP (Subaru Global Platform)
Subaru разработва тази платформа близо 10 години и ще продължи да я използва поне до 2025 г. Първият модел на нея е третото поколение на кросоувъра XV, което беше показано през миналата година. Благодарение на новата архитектура, в която е използвана високоякостна стомана, се постига намаляване на теглото и се увеличава пасивната безопасност на шофьора и пътниците.
При новото XV конструкцията на платформата и каросерията са така проектирани, че да няма остри ъгли, както беше при предишното поколение на кросоувъра. Съответно това позволява да се разпредели по-добре енергията от удара при сблъсък, която каросерията поглъща с цели 40% повече.
Вариатор
Японците ще продължат да залагат на вариатора и нямат намерение да се връщат към класическия автомат. На основните за марката пазари – Япония и Северна Америка, този тип скоростна кутия се приема добре, но в Европа все още има доста противници. В Subaru обаче не се притесняват от този факт и твърдят, че именно вариаторът осигурява намаляване на разходан а гориво и на вредните емисии. Освен това, благодарение на широкия си диапазон на предавателно съотношение, този тип скоростна кутия е най-подходящ за системите за задвижване на четирите колела SI-Drive и X-Mode, които използват в компанията.
От Subaru са категорични, че вариаторът е по-надежден от по-голяма част от класическите автоматични кутии през последните години и очакват до 6-7 години той да бъде основен избор за повечето производители. Причината е, че автоматите стават все по-сложни, тъй като се увеличава броят на предавките (при много модели той вече е девет), докато конструкцията на вариатора не се променя.
Също така вариаторът е по-лек от класически автомат, а нивото на шум при някои от неговите основни елементи е с 40% по-ниско. Самата трансмисия при Subaru е значително усилена и това води до по-малко износване на основните елементи, но от компанията са категорични, че маслото в нея трябва да бъде сменяно редовно.
Комплекс за безопасност EyeSight
Системата EyeSight съчетава достъпна цена и висока ефектимност, като това е постигнато с упорита работа върху усъвършенстването на конструкцията. В Subaru планират през 2020 г. да пуснат ново поколение на комплекса си от системи за безопасност, като ще запазят сегашната концепция, но ще разширят функциите.
Така например,в режима на круиз-контрол автомобилът сам ще може да сменя лентата на движение и дори да изпреварва други превозни средства, като избира най-подходящата скорост. Комплексът ще бъде в състояние за разпознава повече опасни ситуации на пътя с участието на велосипедисти и пешеходци.
На по-късен етап от Subaru ще предложат и пълноценен автопилот, при който системата ще получава информация от камери, радари и лидари. Благодарение на тях ще се контролира ситуацията около автомобила. Така системата ще бъде няколко крачки напред, тъй като ще е наясно с обстановката на пътя.
Двигатели Boxer
Твърди се, че японците се готвят да направят 4-цилиндров бензинов мотор с обем 1,0 литър, но това беше официално отречено от представителите на Subaru. В компанията не планират да променят своята стратегия за двигателите. Вече са обновени двата атмосферни бензинови мотора FB20 и FB25, които получиха система за директно впръскване на горивото. 2,0-литровият FB20 се поставя на XV, докато 2,5-литровия засега е достъпен само за новия Forester.
Японските инженери разкриват, че са поставили система за директно впръскване на горивото заради намаляване на разхода на гориво и подобряване на екологичните покадатели. Леко е увеличен въртящият момент при ниските обороти, като мощността е нараснала с 6 к.с.
При двигателя FB20 съществено е увеличена степента на сгъстяване – от 10,5 на 12,5. Преработени са 80% от детайлите на мотора, включитлено блока на цилиндрите, коляновия вал, бутала и изпускателната система. Агрегатът е отслабнал с 12 кг., като от тях 2 кг. се падат на блока на цилиндрите. Така е постигната главната цел – намаляване на теглото и на загубите при триене.
В Subaru са убедени,че промените няма да се отразят на надеждността на мотора, като дават за пример двигател на конкуренцията – бензиновият Mazda Skyactiv 2.0. При неговата разработка по същия начин е преработен предшественика му – MZR 2.0, като е поставена система за директно впръскване на горивото, а степента на сгъстяване е увеличена до 14.0. И този Skyactiv засега се представя отлично, въпреки че технически е по-сложен от мотора FB20 на Subaru.
Снимки: Subaru