Вход   Регистрация

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5
 

Баварците са създали най-добрия спортен седан в историята си, а тя е доста впечатляваща

Никога няма са направим M-модел със задвижване четирите колела, тъй като това противоречи на нашата идеология. Това изявление е дело на инженерите на BMW M GmbH и не е чак толкова далеч назад във времето. Светът обаче се променя и новото BMW M5 във версия F90 е поредното доказателство за това. Спортният седан има всички оръжия, на които може да разчита един автомобил и както сами успяхме да се убедим, умее да ги използва.

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

И ако предишните поколения на М5 караха хората да изпитват носталгия по миналото, то F90 направи ги изпраща в паралелна вселена – място, на което инженерите от M Division са се научили да подчиняват законите на физиката на собствените си нужди. Още преди да тръгнем по пистата, ни предупреждават да бъдем внимателни зад волана, но само след 1-2 обиколки вече знаем, че тази кола може наистина много. И тогава разбираш, защото в BMW толкова време се бавиха с пускането на М5 със задвижване на четирите колела. Просто са се опитвали да направят съвършената кола. И честно казано – успели са.

Първите версии със задвижване на четирите колела са били готови още преди 3-4 години, като тогава е изпозвано старото поколение на модела. Пъзелът е нареден след появата на 5-Series (G30), която е по-лека и с по-твърда каросерия. Това се вижда и при новото M5 – то с 15 кг. по-малко от предшественика си, който все пак е със задно предаване.

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

Като конструкция М-трансмисията на седана почти е се отличава от тази, която се използва при версията M550i. Автоматичната скоростна кутия ZF е с 8 предавки, като има електроуправляема муфа на предата ос. Разликата е в настройките на софтуера, като в повечето случаи М5 си остава със задно предаване, а също така и с наличието на активен М-диференциал на задната ос. Той също е нов, както и електроният му блок за управение, който работи по-бързо и позволява по-точно регулиране на степента на блокиране на колелата.

Освен това предната ос при новото BMW M5 може да бъде изключена, като това става по елементарен начин – нужно е да се задържи бутона за изключване на системата за стабилизация и на дисплея на мултимедийната система да се избере нужвия режим на трансмисията: 4WD, 4WD Sport или същия този 2WD, при който задвижването е само към задната ос, без да се използма помощта на електронна система.

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

„Направихме го напълно съзнателно. Ако шофьорът иска да усети удоволствие от управлението на автомобиб със задно предаване, нека го направи. За всички останали имаме режим 4WD Sport, който е акцентират именно към задното предаване. Той е и по-безопасен, а и по-бърз”, обясняват от BMW.

В последното се убеждаваме почти веднага, при това на писта, където можеш да си позволиш повече. Новото BMW M5 стои стабилно и се упрявлява доста лесно, като завоите с висока скорост не са проблем дори за по-неопитни шофьори. На моменти можеш да се стреснеш леко от ускорението, но все пак тази кола е направена именно с подобна идея. Системата за стабилизация е идеално стикована с окачването, като на моменти дори се чустваш като в компютърен симулатор и то не защото електрониката прави всичко необходимо, а защото баварските инженери (да ги похвалим още веднъж) просто са си свършили чудесно работата. Те не са постигнали ещо свръхестествено, а просто са махнали всичко излишно от този автомобил.

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

Друго голяма предимство на новото BMW M5 е комфортът. Този седан спокойно може да се кара както на писта, така и във всекидневието. Платформата, на която е изграден, е същата като при BMW 5-Series. Пружините, електронно-управляемите амортисьори и стабилизаторите, естествено, са с нови настройки. Всичко това обаче не превръща М5 в нервна спортна кола, а в удобна и комфортна машина, която може да се кара така, че да не издава своя характер. Всичко е въпрос на настройки и начин на шофиране.

Под капака на седана е поставен познатият ни от предишното BMW M5 двигател – 4,4-литров V8, който обаче е сериозно преработен. Поставени са му нови турбокомпресори и изрускателен клапан с електронно управление. Почти двойно е увеличение налягане при впръскването на гориво (до 350 бара), а има и нови, по-компактни интеркулери, чиято ефективност е увеичена с 15%. Моторът разполага с нова система за впръскване и модернизирана система за смазване.

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

Крайният резутат е 600 к.с. и 700 Нм, като според специалистите, това е не е лимитът на този агрегат. Ускорението от 0 до 100 кч/ч отнема 3,4 скунди, а с опционалния пакет M Driver’s Package максималната скорост е 305 км/ч. Всъщност тя може да бъде и по-висока, но е ограничена заради гумите.

А когато не се нуждаете от такива скорост, то спокойно може да се насладите на приятното пътуване, тъй като M5 предлага всички удобства, познати от 5-Series. Пространството в салона е повече от достатъчно, като и в него се залага на двуцветна кожа и елементи от алуминий. Спортният волан и металните педали все пак припомнят, че става дума за спортна кола, същото важи и за селектора на автоматичната скоростна кутия.

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

При M5 също има поекционен дисплей на предно стъкло, а спортните седалки са така проектирани, че да поддържат тялото при завои високи скорости, като едновременно с това са удобни и при пътуване на дълъг път. Те разполагат с функции за отоплени, вентилация и масаж. Отзад мястото също е достатъчно, като е разделено на две места, но спокойно могат да седват и трима възрастни. Обемът на батажника предлага цели 530 литра. В оборудването влизат голям брой ситеми за безопасност и асистенти на водача, сред които са адаптивен круиз-контрол, аварийна спирачна система и др.

Всичко това си има цена и тя е сериозна. Серийното BMW M5 от малко над 237 000 лв., което всъщост не е изненада, защото това е най-добрият спортен седан на пазара в момента. Поне така ни се струва, след като прекарарахме половин ден зад волана му. Със сигурност обаче това е най-доброто M5 в историята на модела. А тя е пълна с наистина впечатляващи коли.

С всички оръжия на борда: Тестваме новото BMW M5

Снимки: BMW Group Bulgaria
 

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 17 )

Напиши коментар Влез

от: Triturbo ( преди 1 седмица )

До Илиев555 погледнах по specs в carsmind и тия 25 PS + осигуряват точно една стотна от секундата по бързо ускорение. Лично аз бих си купил Lexus и останалите пари по жени ;)
Отговори
 
+2
 

Положителни: 4  Отрицателни: 2

от: Истината ( преди 1 седмица )

"Никога няма са направим M-модел със задвижване четирите колела ..." - никога , ама след като Мерцедес показа как се правят нещата с 4 matic+ и БМВ се нареди на опашката!
Изключвам Ауди, защото по дефолт те са на предно и за по-мощните модели куатрото е задължително.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 9  Отрицателни: 6

от: Бай Ганьо лукавия ( преди 1 седмица )

Не ги карат много...
Отговори
 
+5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 3

от: До по-долния ( преди 1 седмица )

илиев555 що не преминеш поне във втори клас, да понаучиш малко правопис, па тогава да пускаш бомбастики из аФтокомедията!?
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Много мазна и слагаческа статия, пълна с правописни грешки! Автокомедия-трагедия!
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: Илиев555 ( преди 1 седмица )

Вече излезе и версията с 625 коня , според тествалите колата журналисти в ИСПАНИЯ тя е значително по агресивна и по отзвичива като
Управление дори от стандартната м5 а за мерцедес еди кой си посочен в един от коментарите в момента това не е най доброто в този клас а съответната пета серия за която ви информирам.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 6  Отрицателни: 8

от: Ауди ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Rs6 това е машината за удоволствие , семейно комби , лято и зима.
Отговори
 
 -9
 

Положителни: 7  Отрицателни: 16

от: Мерц ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
В този клас Кралят се нарича Mercedes E63 AMGs 4 matic+!
Заблудените могат да погледат някои и друг клип по въпроса в тубата, щото комедиантите тук трият линковете.
Отговори
 
 -16
 

Положителни: 8  Отрицателни: 24

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

ultimate driving machine
Отговори
 
+6
 

Положителни: 16  Отрицателни: 10

от: Брандо ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Мерцедес е 1
Отговори
 
 -14
 

Положителни: 4  Отрицателни: 18

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Де да беше 3000лв. данъка и застраховката на година. Горе долу пътния данък ще е 3000лв. А застраховката е 6,5% от цената на колата ако е натоварена с екстри до 300000лв. каското на година е към 20000лв.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 13  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Мечтата на малцинствата
Отговори
 
+12
 

Положителни: 22  Отрицателни: 10

от: Beeemer ( преди 1 седмица )

Mnogo izturkana viziq! Edno I sushto! Mnogo e selsko, kakto vinagi.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 16  Отрицателни: 17

от: Анонимен ( преди 1 седмица )

Много ясно. Това БМВ без газов инжекцион изобщо не може да се използва.

А в България такава кола само данъка и застраховката са и мин. 3000 лв. година.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 11  Отрицателни: 2

от: До долния ( преди 1 седмица )

И като и падне цената, едно газово та да стане за каране, няма да се излагаме я.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 20  Отрицателни: 1

от: Само за араби. ( преди 1 седмица )

237 000 лева. Със всички екстри сигурно ще удари 300 хил.

Но само след 5г. ще може да се купи втора ръка за 50-60 хил.

На премиум спортните модели много бързо им пада цената. Особенно след 10г.
Отговори
 
+19
 

Положителни: 22  Отрицателни: 3

от: S65 AMG ( преди 1 седмица )

Покажи Коментара
Пълен фал е това нещо, колко трябва да ти е умствения багаж , за да дадеш ,200 000+ лв за този кокошарник.
Отговори
 
 -15
 

Положителни: 12  Отрицателни: 27


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising