IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

В класацията преобладават 3 марки – две японски и една немска

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Интернет-изданието Focus2move публикува класация на най-продаваните автомобили в света за първите 5 месеца на 2018 г. В Топ 10 влизат модели на две японски, две американски и една немска марки.

10. Chevrolet Silverado

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Американският пикап се произвежда от 1999 г., като оттогава е сред любимците на местните потребители, което му позволява да намери място в първата десетка. Само за май от него са продадени 60 964 бройки, което е с 21% повече от същия месец на 2017 г. За петте месеца на годината Silverado отчита 264 188 продажби, като увеличението спрямо същия период на 2017 г. е 9,9%.

9. Honda CR-V

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Японският кросоувър е на пазара от 1995 г., като наскоро излезе обновената му версия. За май резултат на CR-V е 64 443 бройки, което е с 6,8% повече от май 2017 г. От началото на годината обаче кросоувърът записва спад с 8,5% спрямо 2017 г., като от него са продадени 271 709 единици.

8. Toyota Camry

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Единственият модел, който преди година беше извън Топ 10, но успя да влезе в него. През май от Camry са реализирани 60 435 бройки, което е с 8,1% повече. Ръстът за първите 5 месеца е 9,7% - до 284 483 продажби.

7. Volkswagen Polo

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Германският хечбек се придвижва с позиции напред спрямо 2017 г. През май неговите продажби са 64 313 бройки, което е със 7,2% повече. За петте месеца на 2018 г. резултатът на Polo e 301 908 бройки – увеличение с 8,0%.

6. Volkswagen Tiguan

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Компактният кросоувър показва най-голям ръст от моделите в първата десетка. За май той е релизирал 70 493 продажби, което е с 14% повече от същия месец на 2017 г. Увеличението за петте месеца е подобно – 14,4%, като общият брой достига 333 540 единици.

5. Toyota RAV4

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

На пето място сред най-популярните модели в света се нарежда японският кросоувър, от който през май са продадеди 75 094 единици, което е с 3,0% повече. За петте месеца на 2018 г. RAV4 е намерил 335 325 нови собственици – ръст с 8,1%.

4. Honda Civic

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Един от двата модела на Honda в Топ 10 записва ръст от 13,7% през май, когато продажбите му достигат 79 481 бройки. От началото на година Civic също отчита увеличение на продажбите спрямо 2017 г., но то е със 7,8% - до 350 145 бройки.

3. Volkswagen Golf

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Най-популярният модел в Европа влиза и сред трите най-продавани коли на планетата. Той е единственият автомобил в Топ 10, който отчита спад през май – с 8,6% до 70 008 бройки, но като цяло от началото на годината все още има ръст на продажите – с 2,4% до 367 655 единици.

2. Ford F-Series

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Абсолютният лидер сред пикапите, както и сред всички модели на американския пазар. Моделът се продава повече от 60 години, като е без конкуренция. През май F-Series записва ръст с цели 10,9% до 101 103 продажби. От началото на годината увеличението е с 3,9% - 441 025 бройки.

1. Toyota Corolla

Десетте най-продавани коли в света за 2018 г.

Още през 1974 г. Corolla влезе в Книгата на рекордите Гинес като най-продаваният модел в света и оттогава тя диктува модата на пазара. През 2018 г. това е единственият автомобил, преминал половин милион продажби за първите 5 месеца. Резултатът е 501 013 бройки – с 0,1% повече. През май Corolla също записва ръст – с 0,8% - до 107 099 продажби.

***
Трябва да се отбележи, че след първите 5 месеца на 2018 г. от Топ 10 отпадна Ford Focus, чийто продажби намаляха с 18,3% и така моделът зае 13-а поззция. Това се дължи на предстоящото излизане на пазара на новото му поколение, което вероятно ще го върне в първата десетка.

Снимки: Производителите

Тагове: focus2move
0 от 500
  • #12
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пак влиза в категорията на стари коли която описах - стара гледана кола с безупречен вид
  • #11
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да но отново - купили са го НОВО просто им е харесало и не виждат смисъл да го сменят - просто за прагматични. А тук купуваме 15 годишно БМВ или Мерцедес и вече сме номер едно играчи в диско/чалкотеките
  • #10
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В богатите държави има два вида богати хора такива с нови пари (харесващи позьорщината) и такива със стари пари, които отдавна са се наситили на материални неща. Вторият вид най-често ще ги видите нормално облечени, да карат Мерцедес или Волво комби на 15 години, който навремето са закупили нов в кеш. И не завиждат на някой с ново Рено, защото имат недвижими имоти със стойност на 50 нови Рена.
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Навсякъде в развитите държави стари коли карат или бедни хора които не могат да си позволят нова или богати хора които имт вече 2 нови коли за ежедневно ползване а старата е за кеф. Но като сложиш старите коли на тези 2 групи разликата е от небето до земята. И 90% от старите коли в БГ е очевидно в коя от двете групи са. HINT не са на богатите
  • #8
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Това е най-безмисленото оправдание, което съм чувал. Първо и новата и старата кола може да са на лизинг, а може и да не са. Второ щом си се захванал с лизинг, означава че имаш стабилни доходи и вярваш, че ще си изплатиш колата. Трето как така факта че можеш да дадеш 15к отгоре макар и за няколко години, те прави беден.Четвърто едно е да кърпиш старата кола в квартален сервиза и я имаш касвко я не. И друго е да даваш по 2к за каско.
  • #7
    9 rate up comment 27 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    > Само в БГ да дадеш 30к за нова кола минаваш за беден а да дадеш 15к за стара минаваш за баровецЗа което има логика. В повечето случаи тези с новите коли за 30к имат опънат бюджет на макс и след като си платят всичките вноски на кредитните институции, чакат за следващата заплатка. С кола за 15к означава, че можеш да спестиш 15к и не се страхуваш от неочаквани разходи.
  • #6
    45 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Само в БГ да дадеш 30к за нова кола минаваш за беден а да дадеш 15к за стара минаваш за баровец
  • #5
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Няма лошо баси и социално слабите карат кола за 19-20 хилки в долари
  • #4
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    То най-продаваната храна са бургерите, а най-малко продаваната френското гурме. За бедни милениали, бедняшки коли.
  • #3
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Световни продажби са си Поло не се продава в САЩ а Голф там се продава по-малко от Джета