В статия, публикувана на официалния сайт на Porsche, както и в списанието Porsche Klassik, се критикуват купувачите на модели на марката, които инвестират в тях, не за да ги карат, а да могат да ги препродадат по-късно, надявайки се на по-голяма печалба.
„Тези купувачи развалят пазара и причиняват експлозия в цените дори на „нормалните” модели на Porsche”, се казва в статията.
„Това търсене вдигна много цените и все повече класически модели на Porsche остават прибрани по гаражите, като много рядко или изобщо не излизат, тъй като са купени само с цел инвестиция – се казва в статията. – Спекулациите, в които участват и много дилъри са просто неморални.”
Цените на класическите модели на Porsche записаха сериозен ръст в последните години, като най-редките и най-търсените автомобили достигнаха астрономически стойности. Преди две години едно 911 GT2 (поколение 993) от 1995 година стигна цена на търг в Лондон 1,8 милиона лири. Което е почти девет пъти повече от цената на нов 911 GT2 RS.
Наскоро главният изпълнителен директор на Aston Martin Анди Палмър критикува клиентите на марката, които заявяват нов модел, а след това препродават още преди колата да е сглобена. Той дори заплаши, че всеки, който приложи този трик по отношение на хиперавтомобила Valkyrie, ще загуби реда си за колата.
В същото време Ford наложи мораториум от 24 месеца за препродажба на новия GT и дава на съд всички купувачи, които да продали суперавтомобила си по-рано.