Вход   Регистрация

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
 

Разположението на входа към резервоара е една от големите мистерии на автомобилното производство

Защо капачката на резервоара е от различна страна при всяка кола? Този на пръв поглед банален въпрос заинтригува американското издание AllstateBlog, което се зае да проучи въпроса и се свърза с повечето водещи производители. И установи с изненада, че всъщност няма верен отговор.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?

Вероятно ви се е случвало, ако карате нова или чужда кола, да се зачудите на бензиностанцията от коя страна на колонката да спрете. Напоследък все повече производители улесняват шофьора, като слагат една малка стрелкичка върху прибора за нивото на горивото. Защо обаче те не могат да решат кардинално проблема и просто да започнат да монтират капачката от една и съща страна?

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При повечето съвременни автомобили една малка стрелкичка върху датчика за горивото показва от коя страна е капачката

Причините всъщност са няколко, и всеки производител цитира различни. Едната е, че всеки автомобил има своя уникална архитектура и понякога за дизайнерите е по-лесно да сложат тръбата за резервоара отляво, а друг път - отдясно. Или даже под задния номер, както бяха постъпили конструкторите на митичния Москвич 412 - донякъде интелигентно решение, защото така можеш да зареждаш удобно от всяка страна на колонката, но доста компромисно от гледна точка на сигурността, защото всеки удар отзад на автомобила заплашваше да засегне резервоара.

Защо капачката за горивото не е от една и съща страна?
При Москвич 412 и производните му входът за резервоара бе под задния номер - удобно, но неособено безопасно решение

При новите автомобили позицията на резервоара все повече зависи от изискванията за сигурност. Днешните норми предвиждат тръбопроводът да е разположен в най-широката част на автомобила, далеч от предвидените за деформация при сблъсък зони, и на сигурна дистанция от нагорещените тръби на изпускателната система и от електрически кабели.

Има и друг фактор, който може би е от значение: ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят.

 

Реклама  


Купи кола

  • Seat Altea XL 1.9TDI-105к.с.

    7999 лв.

    дата на произв. - май , 2009 г., пробег - 143999, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Peugeot 5008 1.6 HDI

    10700 лв.

    дата на произв. - февруари , 2011 г., пробег - 140600, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Peugeot 407 2.0hdi-136к.с.! 6ск.

    6200 лв.

    дата на произв. - юли , 2006 г., пробег - 177900, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • BMW 740 d Xdrive *FULL LED* FULL MAX

    61500 лв.

    дата на произв. - септември , 2013 г., пробег - 170000, С.к - Автоматична, цвят - Хамелеон

  • Peugeot 407 2.0HDI,PANORAMA,XENON

    5600 лв.

    дата на произв. - февруари , 2005 г., пробег - 215666, С.к - Ръчна, цвят - Сребърен

  • Peugeot 307 FACE LIFT,AUTOMATIC,PANORAMA,1.6i

    5300 лв.

    дата на произв. - декември , 2005 г., пробег - 180100, С.к - Автоматична, цвят - Сребърен

Виж всички обяви

Коментари ( 29 )

Напиши коментар Влез

от: един ( преди 2 седмици )

Кои еврогАйци слагат капачката на обратната страна на шофьора бе, ***? Има и такива модели, факт, ама при много модели капачката си е от страната на шофьора. Това, както си пише и в материала, се обуславя от дизайнерско-инжинерни съображения, и всъщност хората не се замислят чак па толкова къде да сложат капачката, щото на бензиностанцията можеш да спреш с лекота и отляво, и отдясно, и е малоумно да се прави компромис със сигурността и дизайна заради такова нещо. Просто е - ама ти си по-прост.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Европеец ( преди 2 седмици )

"ЕврогАйците както винаги са наопаки на нормалните хора. Слагат капачката на обратната страна на шофьора. Що така бе джендъри? Що ги правите тези джендърски номера?"

Ами замисли се малко!
Като ти е капачката от страната на шофьора и спреш близо до колонката, как ще отвориш вратата да излезеш?!
Затова е по-удобно да е от другата страна - спираш близо до колонката, а имаш достатъчно място да си отвориш вратата и да излезеш от колата, без да се отъркаш в мръсната колонка.
Отговори
 
+7
 

Положителни: 7  Отрицателни: 0

от: Европеец ( преди 2 седмици )

Няма правило.
Имам две коли, и двете европейски.
На едната гърловината е от дясно, на другата - от ляво. Не съм погледнал дали има стрелкичка на таблото :), но всеки път се чудя "на тая кола от коя страна беше", макар да няма никакво значение.
На ВСИЧКИ бензиностанции и колонки, маркучите стигат и до двете страни на колата - това в отговор на Красимир по-долу.
И при това за ауспусите няма значение - на едната ауспуха е от ляво (гърловината отдясно), а на другата ауспуха е от дясно.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: do : Д*Б* Л ( преди 2 седмици )

джендъре, говоря за японските коли бе серсем. естествено че еврогайските са наобратно и трябва да обикаляш като пумпал колата. джендърска раотъ разбираш ли.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 3  Отрицателни: 5

от: Красимир ( преди 2 седмици )

България е единствената страна в която маркуча на бензиностанцийте е метър и половина (1,5м) няма да е абсолютно никакъв проблем за нито от ляво нито от дясно ако си реновират малко мизерните бензиностанций!
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 0  Отрицателни: 3

от: Д*Б* Л ( преди 2 седмици )

анонимнио, колко трудно е да погледнеш три коли на улицата, преди да пишеш глупостите си? В Европа капачката е отляво само на баба ти. Всяка компания е различна, и понякога дори всеки модел
Отговори
 
  0
 

Положителни: 3  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
джендъре ти австралиски ам.бреаж ли си,че ме караш да гледам австралийски ревюта?
в европа сащ и т.н. капачката е отляво.точка.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 6  Отрицателни: 13

от: ... ( преди 2 седмици )

Японските са с капачки отляво, а немските - отдясно. Загледайте се утре и ще го установите. Просто и елементартно.
А това, което е написал Пепе важи за ауспусите. Ляв вола, ауспух от ляво, да не пуши към пешеходците. Но говорим само за немските автомобили, понеже японските са проектирани за обратно движение и яуспусите им а отдясно.
Говорим за нормални автомобили с 1 брой ауспух, не с 2.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Bavareca ( преди 2 седмици )

Капачката винаги е от противоположната страна на ауспуха
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
джендъре,
японските коли как са проектирани не е важно!
важното е че от която страна е волана от същата страна е капачката. така че японците и за това просто нещо се оказват по-умни от повечето и най-вече от немцити.
Отговори
 
 -7
 

Положителни: 12  Отрицателни: 19

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Японските коли са проектирани с десен волан. Така че вие, които пишете, че японците са по-умни да сложат капачката от страната на шофьора, доказвате единствено, не че японците са по-умни, а че вие сте будали.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 9  Отрицателни: 8

от: Фолк с японски ваген ( преди 2 седмици )

Слагайте АГУ, тогава капачката за зареждане ще е където си я монтирате. ;)) За метанките няма да говорим.
Отговори
 
+12
 

Положителни: 12  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Някой кара ли японска кола с ДЕСЕН волан? Интересно ми е на тези, на които капачката се отваря с жило, от коя страна е тя? Би било трудно да се прекара жило до срещуположния ъгъл на колата.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

За Москвичите не сте прави за безопасността. Направен е така, че при удар отзад резервоара не се засяга, а само тръбата за пълнене. Доста катастрофи съм виждал с Москвичи и подпален и изгорл до сега не съм видял. Ладите и Жигулитата повече се подпалваха при удар, както и Варбурзите. Нямам на представа защо. По това време бях професионален шофьор и доста пътища съм обиколил и на какво ли не съм се нагледал...
Отговори
 
+18
 

Положителни: 19  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
ЕврогАйците както винаги са наопаки на нормалните хора. Слагат капачката на обратната страна на шофьора. Що така бе джендъри? Що ги правите тези джендърски номера?
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 8  Отрицателни: 13

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

На японките повечето е от лявата страна(само тези с европейските платформи са отдругата страна), т.е. от страната на шофьора, което е възможно най-удобното място. Слизаш и пълниш без да ти се налага да обикаляш автомобила. А и маркучите са достатъчно дълги и при правилно спиране стига откъдето и да си спрял.
Отговори
 
+5
 

Положителни: 9  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Се тая, нали горивото е с пари.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 16  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Май на всички японски коли е отляво. Ако е вдясно, значи е на европейска платформа, например Микра.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 9  Отрицателни: 3

от: dr_kurtev ( преди 2 седмици )

Не говоря за тъпи или умни,но е факт,че тук се чака ,а там не.И наистина когато си за първи път е много необичайно, да видиш как спират един с/у друг.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 8  Отрицателни: 2

от: Пешо ( преди 2 седмици )

Да , ама не знаете къде е на Запорожец капачката за резервоара....Уникално
Отговори
 
+9
 

Положителни: 10  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Брейййй, в УСА така ли правят. Ние щот сме по-тъпички и се редим през входа само и излизаме само от изхода.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 13  Отрицателни: 2

от: dr_kurtev ( преди 2 седмици )

"ако при всички автомобили капачките бяха от една и съща страна, половината колонки на бензиностанциите биха станали неизползваеми, а опашките щяха да се удвоят."- в USA всеки влиза за зареждане от където си иска,и излиза както му е удобно и не съм видял опашки.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 8  Отрицателни: 9

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

Най готиното място за капачка на резервоара съм виждал при Jaguar XJ / оригинала /
Отговори
 
+5
 

Положителни: 7  Отрицателни: 2

от: GTE ( преди 2 седмици )

На мен никога не ми пречи това, че капачката ми е от дясно, да спра от дясната страна на колонката и да изтегля маркуча през задния капак. Е има малко еквилибристика, но това не ме спира при наличие на празна колонка да се редя на друга, която е от страната на капачката ми
Отговори
 
+9
 

Положителни: 12  Отрицателни: 3

от: Loco ( преди 2 седмици )

При москала беше удобно в смисъл, че отвсякъде стигаше маркуча. Ама всеки път се закачаше щрангът в номера : D с две думи, като съветската техническа мисъл втора няма
Отговори
 
+11
 

Положителни: 14  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 2 седмици )

пепе, я излез на улицата и погледни дали се слага откъм страната на шофьора. и ти се извъди писател... като чукчата :D
Отговори
 
+17
 

Положителни: 18  Отрицателни: 1

от: пепе ( преди 2 седмици )

не гледам какво, пиша, точно наобратно :)
Отговори
 
+7
 

Положителни: 11  Отрицателни: 4

от: Пепе ( преди 2 седмици )

Покажи Коментара
Невероятно колко голяма статия, която нищо не казва.
Най-елементарното и логично обяснение е че капачката се слага от страната на шофьора!
При японските коли нещата изглеждат на обратно, но да не забравяме, че в япония колите са с дясна дирекция и обратно на нашето движение т.е. и те са на същия принцип. Никой няма да препроектира кола, заради мястото на резервоара и така!
Просто и ясно!
Отговори
 
 -18
 

Положителни: 4  Отрицателни: 22

от: ( преди 2 седмици )

Отговори
 
+12
 

Положителни: 14  Отрицателни: 2


Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising