IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък

Много други големи градове, включително на Балканите, подготвят подобни мерки

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък

Първата забрана за ползване на дизелови двигатели в Германия ще стане факт още идния четвъртък. От 31 май градските власти на Хамбург забраняват достъпа на дизели със сертификат под Евро 6 по главните градски булеварди, съобщава Bloomberg. Отделно части от центъра ще са забранени за камиони с дизелови двигатели. Глобите за нарушаване на забраната са съответно 25 евро за автомобили и 75 евро за камиони.

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък
Работници монтират новите знаци, отклоняващи старите дизели от основните градски булеварди

В момента в Хамбург се движат около 330 000 дизелови автомобили, като само 116 000 от тях имат сертификат Евро 6.

Забраната стана възможна след знаково съдебно решение през февруари, че подобни рестрикции не нарушават конституцията. Отделно властите са под натиск и от Европейската комисия, защото през миналата година в цели 65 града в Германия системно бяха отчитани сериозни превишения на нормите за азотни оксиди (NOx). Основният източник на тези опасни за здравето съединения са именно дизеловите мотори.

След Хамбург подобни забрани подготвят и други градове в провинция Шлезвиг-Холщайн, включително столицата Кил. Кметът на Хайделберг пък планира да забрани всички автомобили с вътрешно горене, смятано от 2030 година.

Хамбург въвежда първата забрана за дизели от идния четвъртък
Протест на екоактивисти срещу дизеловите двигатели. През 2017 общо 65 големи града в Германия са превишили нормите за азотни оксиди

Извън Германия, забрани за дизела са планирани в градове като Париж, Мадрид, Атина и Лондон. Кметът на Копенхаген обеща да забрани дизеловите автомобили на територията на града още от догодина.
 

0 от 500
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    х ( преди 5 години )
    "Моята кола е на 3 години"Е ко ши праиш!? Търси най-близката площадка за отпадъци.
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ма си прост ( преди 5 години )
    Палячооо..толкова си бос че не е нужн ода ти се обяснява.Всичко го има изписано но за който е чел и правил.А ти си един компщтърен мишок.Бегай че си жалък!Къв Авеснис, ти дори бъркаш кое е моделна клиния и вървеж.Боже колко див народ има .Нима е възможно да си толкова див.Явни технически дефицити па и ментални...чети момче чети.Полезно е да не се излагаш.
  • #34
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Надцених малко германските коли, мислех,че Голф 3 GTI e 1.8,а на тях както винаги им трябва поне 2.0 мотор за да върви колкото 1.6 на японска кола.
  • #33
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    "А тоз матор е чист 170 к.с " Ти от кое село си бе, са не си някой врачански селянин? Кви са тия спънати мотори 2.0 170 коня,ами то един Авенсис е 2.0 155 коня без да е GTI. Там където японската бегачка е с лек 1.6 или 1.8 мотор за същите коне германските параходи използваха VR6, ти си смешен,не аз.
  • #32
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да, Голф GTI 1.8 90 коня няма разбира се, има 1.8 GTI 115 коня,който Королата го бяга.
  • #31
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ауди 80 Б4 е тясно,тромаво и с висок разход на гориво.При това е неудобно за каране.
  • #30
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    1.8 GTI има и 90 коня, има и 115 коня,130 коня, всичките ги отвява стандартна 20 годишна Корола 1.6 без да е GTI ,turbo или други дърдореници. С аудита беше пълно 90-те години,короли в България и тогава имаше по-малко, но докато аудито е тромав параход,Королата е пъргава и лесна за управление кола,а и по-бърза и по-икономична, също така и по-широка от парахода Ауди,въпреки че е един клас по-надолу.
  • #29
    8 rate up comment 2 rate down comment
    ма си прост ( преди 5 години )
    Байко ти си колко годишен ..Топ Гиър а? 1.8 GTI НЯМА ! има 1.8 90,к.с има 2.0 115 к.с има GTI 150 к.с който този лиген королски ше го разцепи..А тоз матор е чист 170 к.с за него си има разпределителен вал.Къде се набърка в шамарите.Аудито дето визираш се движи и до днес.А корлките де са,..за скрап.Бегай с тия оризарки че си смешен.
  • #28
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ако колегата кара 20 годишна японка,дори да е 1.3 без турбо върви наравно с Голф гти на 20 години.Точно старите японски вървят много,за разлика от старите германски коли. Щото като гледам клипчето на Top Gear стандартна Корола 1.6 на 20 години върви повече от Голф 3 ГТИ 1.8. Примерно една стара Корола 1.6 от 90-те години върви много повече от танковете Ауди 80 Б4 2.0, на което му липсва само мостик и мачта като отчетем и минималната видимост от шофъорското място.
  • #27
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Германските таратайки ги забраниха в Германия.Що не забранят хибридите на Тойота и Лексус.Германците са около 25 години след японците в автомобилостроенето.Крадат технологии от японските марки като луди.