Затъналата в загуби Tesla понесе нов сериозен удар, след като Consumer Reports - най-уважаваното издание за потребителски тестове в Америка - обяви новия й Model 3 за разочароващ. При изпитанията автомобилът е показал "големи недостатъци", обяви Consumer Reports, и добави, че не го препоръчва на купувачите.
За широката публика това е изненада, защото до момента от CR бяха големи почитатели на Tesla, през 2014 обявиха Model S за автомобил на годината, а през 2017 версията P85D получи в теста им 103 точки от... 100 възможни.
Сега обаче експертите на изданието са намерили сериозни минуси в Model 3, замислен от Илон Мъск като "масовия" електромобил. Най-сериозният недостатък е неспособността на колата да спира ефективно при рязко натискане на спирачките. Изпитателите са разочаровани също от непохватното и нелогично управление на функциите от тъчскрийна, прекалено твърдото окачване, неудобните задни седалки и прекомерния аеродинамичен шум при движение по магистралата.
Управлението на функциите чрез сензорния екран също отнесе критики от CR
Все пак от CR казват и добри думи за модела: впечатляващо ускорение, бърз волан и рекорден пробег за електромобил - 563 км с едно зареждане. Това обаче не премахва тревогите от калпавите спирачки. В теста Model 3 се нуждае от над 46 метра, за да спре напълно от 96 км/ч. "Това е значително по-зле от всяка друга съвременна кола, която сме тествали, и дори с 2 метра по-зле от пълноразмерен пикап Ford F-150", обясниха от Consumer Reports. "Model 3 спира средно с 6 метра по-далече от останалите модели в нейния клас, и със 7.6 метра по-далеч от иначе по-тежката Tesla Model X". Освен това от изданието са установили, че Model 3 спира така при първо натискане на спирачките, а при всяко следващо представянето й се влошава още повече.
Ревюто на CR се оказа достатъчно да тласне отново надолу акциите на Tesla на борсата.
Model 3 трябваше да е "достъпната" Tesla. Но съвсем нищожна част от предварителните поръчки са за базовия модел на стойност 35 000 долара, а най-скъпите версии удрят 78 000.
Model 3, за която Tesla още при анонсирането преди две години получи над 400 000 поръчки, е вероятно най-чаканият автомобил в по-новата история. Инвеститорите разчитаха той да изведе на печалба компанията, която досега е неизменно на загуба, и то с ускоряващо се темпо. Заради "технологични и организационни проблеми" обаче Tesla все още не успява да я произвежда в планираните количества. Проблем се оказва и цената: Мъск бе обявил 35 000 долара, което е наполовина на по-големия Model S. Оказа се обаче, че нормално оборудван автомобил с лекота надхвърля 40 000, а версиите със завиващи задни колела струват 78 000 - дори повече от Model S.